fbpx

słownik pojęć marketingowych

Frame, czyli co to?

Na czym polega frame w marketingu?

frame w marketingu

Definicja

Frame jest znacznikiem, który występuje w języku HTML. Był używany w przeszłości bardzo często, obecnie jest raczej nie stosowany. Znacznik ten jak nazwa może sugerować, dzielił stronę na ramki – z ang. frame to ramka. Frame pozwala na wczytanie do strony w dokumencie HTML innych stron.

3 ciekawostki o Frame

1. Jak wygląda Frame?

Ramki na stronie zazwyczaj były dzielone według ogólnego schematu. Jedna z ramek była umieszczona z boku strony po prawej bądź po lewej stronie. Wyświetlano tam menu witryny internetowej, a po przeciwnej stronie dane kontaktowe. Z kolei na środkowej ramce umieszczano treści, do której prowadziły także odnośniki. Strony, które były oparte na ramkach w późniejszych czasach zastąpiono tabelkami oraz wprowadzono sekcje <div> </div>.

2. Rodzaje znaczników Frame

Wyróżnia się kilka znaczników ramek. Są to:

  • frameset
  • frame
  • noframes
  • iframe

Pierwsza z nich tworzy główną strukturę strony www. Natomiast <frame> to pojedyncza ramka używana wewnątrz <frameset>, a <noframes> to treści alternatywne, które wyświetlane są w momencie, gdy dana przeglądarka nie obsługuje technologii ramek. Ostatni ze znaczników <iframe> to ramka lokalna (inline), która nie wymaga użycia <frameset>.

3. Wady i zalety Frame

System tworzenia stron internetowych przy pomocy ramek ma swoje wady, ale też i zalety mimo, że nie jest to najnowsza technologia. Przede wszystkim korzyści płynące z budowy strony opartej o ramki to fakt, że witryny zawierają mniej danych do wczytania. Oznacza to, że menu wczytuje się tylko raz.  Jednak w dobie postępującej technologii oraz nowych rozwiązań Frame okazuje się być nieco przestarzały. Wszystko ze względu na:

  • problemy z użytecznością,
  • trudności z dostępnością.

Jeżeli chodzi o użyteczność problematyczne w ramkach jest to, że nie nadają się do tworzenia responsywnych stron www, które mogą być bez trudności wyświetlane na telefonach oraz tabletach. Natomiast trudności z dostępnością wynikają z problemów, jakie napotykają urządzenia mobilne ze zrozumieniem oraz komunikowaniem się w witrynach internetowych, które korzystają z ramek.