Zjawisko wiążące się z utrzymywaniem wysokiej pozycji w wyszukiwaniach Google przez niedawno założoną stronę (fresh site). Otrzymuje ona swego rodzaju bonus, sprawiający, że mimo z pozoru niedostatecznej ilości wartościowego contentu, linkowania i innych pozycjonujących aspektów, jest wysoko indeksowana.
Zdania na temat fresh site bonus w branży SEO są podzielone. Niektórzy SEOwcy uznają, że zjawisko to jest mitem, ponieważ umieszczanie nowych stron u szczytu wyników wyszukiwań nie jest zgodne z interesami Google. Inni z kolei uznają, że jest to powszechny efekt.
Jak skorzystać na fresh site bonus?
Należy pamiętać, że efekt fresh site bonus utrzymuje się jedynie przez pierwszych kilka dni, maksymalnie kilka tygodni od założenia strony. Warto wykorzystać ten bonus jako okazję do zbudowania silnej pozycji strony.
Już od pierwszego dnia jej funkcjonowania warto wypełniać ją wartościowym contentem, budować linkowanie na stronach o dużym autorytecie i regularnie aktualizować treści. To właśnie na to zwracają największą uwagę algorytmy Google.
- Cache wyszukiwarki
- Canonical
- CcTLD
- CDN
- Cloaking
- CMS (ang. Content Management System – System zarządzania treścią)
- Content marketing (marketing treści)
- Copywriting
- CR (ang. Conversion Rate)
- Crawler
- CSS (ang. Cascading Style Sheets – Kaskadowe Arkusze Stylów)
- CTA (ang. Call to Action – Wezwanie do działania)
- CTR (ang. Click-through-rate – Współczynnik klikalności)
- Dane strukturalne
- Data Center
- Depozycjonowanie
- Disavow
- Domain age
- Domain authority
- Doorway page
- Dopasowanie przybliżone
- DSA (ang. Dynamic Search Ads)
- Duplicate Content, zduplikowana treść
- Dynamic content (dynamiczna treść)
- Działania ręczne Google
- GDN (Google Display Network)
- Geolokalizacja google (geotargeting)
- Google Analytics
- Google Merchant Centre (Centrum Sprzedawców Google)
- Google Mobile Speed Update
- Google Moja Firma (Google for Business)
- Search Console (Google Search Console)
- Graf wiedzy
- gTLD
- GTMetrics