Słownik pojęć marketingowych
Fresh site bonus – co to jest, definicja
Fresh site bonus – definicja. Co to jest?

Zjawisko wiążące się z utrzymywaniem wysokiej pozycji w wyszukiwaniach Google przez niedawno założoną stronę (fresh site). Otrzymuje ona swego rodzaju bonus, sprawiający, że mimo z pozoru niedostatecznej ilości wartościowego contentu, linkowania i innych pozycjonujących aspektów, jest wysoko indeksowana.
Zdania na temat fresh site bonus w branży SEO są podzielone. Niektórzy SEOwcy uznają, że zjawisko to jest mitem, ponieważ umieszczanie nowych stron u szczytu wyników wyszukiwań nie jest zgodne z interesami Google. Inni z kolei uznają, że jest to powszechny efekt.
Jak skorzystać na fresh site bonus?
Należy pamiętać, że efekt fresh site bonus utrzymuje się jedynie przez pierwszych kilka dni, maksymalnie kilka tygodni od założenia strony. Warto wykorzystać ten bonus jako okazję do zbudowania silnej pozycji strony.
Już od pierwszego dnia jej funkcjonowania warto wypełniać ją wartościowym contentem, budować linkowanie na stronach o dużym autorytecie i regularnie aktualizować treści. To właśnie na to zwracają największą uwagę algorytmy Google.
-
c
- CTR (ang. Click-through-rate – Współczynnik klikalności) – co to jest, definicja
- CTA (ang. Call to Action – Wezwanie do działania) – co to jest, definicja
- CSS (ang. Cascading Style Sheets – Kaskadowe Arkusze Stylów) – co to jest, definicja
- Crawler – co to jest, definicja
- CR (ang. Conversion Rate) – co to jest, definicja
- Copywriting – co to jest, definicja
- Content marketing (marketing treści) – co to jest, definicja
- CMS (ang. Content Management System – System zarządzania treścią) – co to jest, definicja
- Cloaking – co to jest, definicja
- CDN – co to jest, definicja
- CcTLD – co to jest, definicja
- Canonical – co to jest, definicja
- Cache wyszukiwarki – co to jest, definicja
-
d
- Działania ręczne Google – co to jest, definicja
- Dynamic content (dynamiczna treść) – co to jest, definicja
- Duplicate Content, zduplikowana treść – co to jest, definicja
- DSA (ang. Dynamic Search Ads) – co to jest, definicja
- Dopasowanie przybliżone – co to jest, definicja
- Doorway page – co to jest, definicja
- Domain authority – co to jest, definicja
- Domain age – co to jest, definicja
- Disavow – co to jest, definicja
- Depozycjonowanie – co to jest, definicja
- Data Center – co to jest, definicja
- Dane strukturalne – co to jest, definicja
- Long tail (długi ogon) – co to jest, definicja
- e
- f
-
g
- GTMetrics – co to jest, definicja
- gTLD – co to jest, definicja
- Graf wiedzy – co to jest, definicja
- Google Moja Firma (Google for Business) – co to jest, definicja
- Google Mobile Speed Update – co to jest, definicja
- Google Analytics – co to jest, definicja
- Geolokalizacja google (geotargeting) – co to jest, definicja
- GDN (Google Display Network) – co to jest, definicja
- h
- i