fbpx

słownik pojęć marketingowych

Grey Hat SEO, czyli co to?

Na czym polega Grey Hat SEO w marketingu?

Grey-Hat SEO w marketingu

Definicja

Grey Hat SEO to określenie używane w marketingu internetowym. Kryją się pod nim działania związane z pozycjonowaniem stron. Nie ma jednoznacznej definicji, które z czynności zaliczane są do Grey Hat SEO. Uważa się, że są to techniki SEO, które nie zaliczają się ani do Black Hat Seo, ani do White Hat Seo. Wszystko ze względu na to, że są to działania podlegające dość swobodnej interpretacji wytycznych od Google.

2 ciekawostki o Grey Hat SEO

1. Techniki SEO zaliczane do Grey Hat SEO

Do dyspozycji webmasterów jest wiele technik pozycjonowania. Jednak specjaliści wyłonili kilka z nich, które zaliczyć można do Grey Hat SEO. Są to:

  • synonimizowanie treści – tworzenie kiepskiej jakości oraz bardzo podobnych treści do tych dostępnych na innych witrynach,
  • przechwytywanie domen, czyli kupowanie tych wygasłych bądź tych nowych, które pozwalają na poprawę profili linków,
  • szybkie pozyskiwanie linków – zbyt duża częstotliwość będzie uważana przez filtry Google za nienaturalne,
  • automatyczne tworzenie opinii – wykorzystywanie narzędzi i programów do automatycznego generowania opinii na temat produktu bądź usługi,

Oczywiście są to tylko najczęściej ze stosowanych technik Grey Hat SEO, ale nie wszystkie. Jest ich znacznie więcej o charakterze mniej lub bardziej zbliżonym do Black Hat SEO.

2. Czy warto stosować Grey Hat SEO?

Granica między Black i Grey Hat SEO może być bardzo niewielka. A wszystko wynika z możliwości swobodnej interpretacji niektórych technik pozycjonowania. Z jednej strony techniki Grey Hat SEO nie są zabronione i mogą przyczynić się do poprawienia pozycji strony w rankingu. Z drugiej strony trzeba też mieć na uwadze, że przekraczając pewne granice, działania mogą zostać zakwalifikowane jako Black Hat SEO. To wiąże się już z poważnymi konsekwencjami, do których należy nałożenie filtrów Google, potocznie zwanych banami, na witrynę internetową stosującą te techniki. Skutkiem tego będzie spadek pozycji w wynikach wyszukiwania, co wiązać się będzie przede wszystkim z pogorszeniem liczby osób odwiedzających stronę.