fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Hasztag, czyli co to?

Na czym polega hasztag?

Definicja

Hasztag to jedno z popularniejszych słów w sieci. Odnosi się do wyrażenia, które poprzedzone jest charakterystycznym znakiem # potocznie nazywanym kratką. Z języka angielskiego oznacza ono hash i stąd też pochodzi nazwa symbolu. Hasztag wykorzystywany jest do podkreślenia głównej myśli publikacji oraz odniesienia do konkretnego tematu.

3 ciekawostki o hasztagu

1. Zastosowanie hasztagu

Hasztag wykorzystywany jest we wszystkich popularnych mediach społecznościowych. Pozwala on na podkreślenie głównego tematu, ale też na:

  • kategoryzowanie treści,
  • grupowanie publikacji,
  • przejrzystość strony,
  • szybką nawigację,
  •  łatwe znalezienie interesujących treści.

Ponadto hasztagi wykorzystuje się, aby zwiększyć liczbę odbiorców. Wszystko ze względu na to, że oznaczając publikowane posty #, pojawiają się one w wynikach wyszukiwania innych osób.

2. Wygląd hasztagów

Najważniejszą zasadą, o której trzeba pamiętać, tworząc hasztag, jest to, że między # a słowem kluczowym nie powinna znaleźć się spacja. Odstęp stosuje się tylko wtedy, gdy używa się dwóch lub więcej hasztagów w jednej wiadomości. Natomiast w przypadku, gdy hasztag składa się z więcej niż jednego słowa, to kolejne słowa powinny być oddzielone od siebie podkreśleniem bądź pisane ciągiem bez użycia spacji. Stosując te zasady, zyskuje się pewność, że hasztag jest prawidłowy i będzie widoczny dla innych.

3. Zasady używania hasztagów

Hasztagi mogą być używane na wiele sposób i w dużych ilościach. Oczywiście trzeba zachować też umiar. Hasztagiem może być oznaczone dowolne słowo lub wyrażenie bez względu na długość, czy też język, w którym jest pisane. Dodatkowo hasztag może być użyty w dowolnym momencie w zdaniu. Nie ma znaczenia, czy słowo, które zostanie nim poprzedzone, jest na początku, w środku czy na końcu pisanej treści.

Warto mieć także na uwadze, że hasztagi mogą być używane zarówno w postach, jak i komentarzach. Pamiętać trzeba, aby nie przesadzić z ich ilością, ponieważ wtedy taka publikacja może zostać odebrana jako spam.