fbpx

słownik pojęć marketingowych

Deep Link, czyli co to?

Na czym polega deep link w marketingu?

deep link w marketingu

Definicja

Deep Link to rodzaj hiperłącza, które prowadzi bezpośrednio do konkretnego zasobu bądź miejsca wewnątrz aplikacji mobilnej lub witryny internetowej — nie tylko do strony głównej lub ekranu głównego. Dzięki Deep Linkom użytkownik może być przekierowany bezpośrednio do określonej sekcji, produktu, artykułu lub funkcji w aplikacji bądź na stronie internetowej, co poprawia doświadczenie użytkownika oraz ułatwia nawigację.

3 ciekawostki, które warto wiedzieć o Deep Link

1. Jaka jest różnica między Deep Linkami standardowymi a Uniwersalnymi?

Deep Linki Standardowe są zaprojektowane w celu przenoszenia użytkowników do konkretnych sekcji lub ekranów w obrębie konkretnej aplikacji, która jest już zainstalowana na urządzeniu. Po kliknięciu w taki link, użytkownik zostanie bezpośrednio przeniesiony do określonej części aplikacji, co eliminuje konieczność ręcznej nawigacji. Deep Linki Uniwersalne są to bardziej zaawansowane linki, które mają zdolność kierowania użytkowników do konkretnych sekcji aplikacji nawet wtedy, gdy nie jest ona jeszcze zainstalowana na urządzeniu użytkownika. Jeśli aplikacja nie jest zainstalowana, kliknięcie w taki link może prowadzić do sklepu z aplikacjami (App Store lub Google Play), gdzie użytkownik może ją pobrać. Po instalacji aplikacji i po pierwszym uruchomieniu użytkownik jest automatycznie kierowany do żądanej sekcji lub ekranu.

2. Jak Deep Linki wpływają na SEO?

Deep Linki w aplikacjach mobilnych mogą być indeksowane przez wyszukiwarki, co zwiększa szanse aplikacji na wyświetlanie się w wynikach wyszukiwania na urządzeniach mobilnych. Jest to szczególnie ważne, gdy użytkownicy szukają treści lub funkcji dostępnych wyłącznie w aplikacji. Deep Linki umożliwiają ponadto bezpośrednie kierowanie użytkowników do konkretnych sekcji aplikacji, co poprawia jej nawigację wewnętrzną. Optymalna nawigacja jest kluczowa nie tylko dla użytkowników, ale także dla algorytmów wyszukiwarek, które promują tę cechę w trakcie pozycjonowania.

3. Jakie są inne zalety Deep Linków?

Deep Linki pozwalają na dokładniejsze śledzenie zachowań użytkowników wewnątrz aplikacji, umożliwiając lepszą analizę działań i nawyków użytkowników. Pozwala to na lepsze zrozumienie, jakie treści czy funkcje są najbardziej wartościowe dla użytkowników.