fbpx

słownik pojęć marketingowych

Geotagging, czyli co to?

Na czym polega geotagging w marketingu?

Geotagging w marketingu

Definicja

Geotagging to technologia, która pozwala na dodawanie do zdjęcia informacji geograficznych. Są to najczęściej współrzędne geograficzne takie, jak długość i szerokość geograficzna, a także data i dokładny czas zrobienia zdjęcia. Dodatkowo niekiedy na zdjęciu może zostać umieszczona informacja o wysokości, na której zostało wykonane bądź nazwa miejsca.

3 ciekawostki o geotaggingu

1. Zastosowanie geotaggingu

Nowoczesna technologia, jaką jest geotagging może być wykorzystywana na wiele sposobów. Najczęściej można spotkać ją w mediach społecznościowych. To dobry sposób na zainteresowanie grupy odbiorców z danej lokalizacji publikacją. Ponadto geotagi wykorzystywane są przez blogerów, którzy dokumentują treści przykładowo ze swoich podróży. Innym przykładem zastosowania geotagów jest możliwość wygodnego i w pewnym stopniu automatycznego uporządkowania swoich zdjęć. Co jest istotne, geotagging wykorzystywany jest nie tylko w przypadku zdjęć, ale także i wideo.

2. Jak dodaje się geotagi do zdjęć?

Aby segregować zdjęcia i video w kategorii lokalizacja, wystarczy posłużyć się danymi EXIF. To uniwersalne metadane, które zawierają szczegółowe informacje o zdjęciu. Aby móc skorzystać z tej opcji w przypadku smartfonów, należy włączyć lokalizację. Jeżeli zdjęcie zostało już zrobione bez włączenia tej opcji, dodanie geotagów do zrobionego zdjęcia także jest możliwe. W tym celu do wyboru są aplikacje takie, jak Google zdjęcia. Odnajdując w niej interesujące zdjęcia wystarczy przejść do menu i wybrać więcej opcji. Dodatkowo takie funkcje oferuje większość programów do obróbki zdjęć.

3. Geotagowanie a bezpieczeństwo

W przypadku geotaggingu należy pozostać ostrożnym, ponieważ udostępniając zdjęcia w mediach społecznościowych, otwarcie informuje się o wyjazdach i swojej obecnej lokalizacji, co mogą wykorzystywać oszuści, nie tylko Ci interesowi, ale także złodzieje. Dane z lokalizacji i zdjęcia dokumentujące codzienne czynności to także duża wartość dla marketingu, który wykorzystuje te dane do spersonalizowanych reklam.