fbpx

słownik pojęć marketingowych

Gołąb (Algorytm Gołąb), czyli co to?

Jak działa algorytm „gołąb”?

golab w marketingu

Definicja

Algorytm Gołąb stosowany jest w wyszukiwarkach internetowych. Został wprowadzony przez Google w 2014 roku. Jego zadaniem jest poprawa wyników wyszukiwania dla użytkowników, którzy poszukują lokalnych usług. Koncentruje się na dostarczeniu informacji użytkownikom o lokalnych usługach i firmach.

3 ciekawostki o Algorytmie Gołąb

1. Zasada działania

Aby dostarczyć dopasowanych informacji, algorytm analizuje wiele odmiennych czynników. Należą do nich przede wszystkim:

  • lokalizacja użytkownika – dzięki informacji o położeniu geograficznym użytkownika, można sprecyzować wyniki wyszukiwania w zależności od jego lokalizacji,
  • opinie i oceny użytkowników – algorytm Gołąb analizuje także opinie i recenzje wystawione danej firmie przez innych,
  • informacja o firmie – są to dane zawarte w bazie Moja Firma, co pozwala na lepsze dopasowanie wyników.

Algorytm Gołąb analizuje wiele informacji takich, jak godziny otwarcia, numer telefonu, opinie oraz recenzje, które mają duży wpływ na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.

2. Wykorzystanie algorytmu Google Gołąb

Algorytm Google Gołąb znajduje wiele zastosowań i jest chętnie wykorzystywany przez firmy prowadzące lokalny biznes. Najczęściej jest on używany w przypadku:

  • poszukiwania lokali gastronomicznych – algorytm ułatwia znalezienie lokalu w pobliżu obecnej lokalizacji,
  • sklepów lokalnych – algorytm wskaże użytkownikom sklepy spożywcze, butiki bądź inne sklepu, które znajdują się najbliżej,
  • usług lokalnych – algorytm ułatwia odnalezienie lokalnych firm oferujących konkretną szukaną usługę jak przykładowo warsztat samochodowy bądź salon fryzjerski.

Algorytm pozwala więc zarówno na zachęcenie użytkowników do skorzystania z lokalnych usług, jak i jednocześnie ułatwia im szybkie odnalezienie usługi lub produktu w pobliżu aktualnej lokalizacji.

3. Główne zalety algorytmu Gołąb

Algorytm Gołąb ma wiele zalet zarówno dla użytkowników, jak i lokalnych firm. Należą do nich:

  • wyróżnianie lokalnych firm,
  • personalizacja wyników,
  • łatwe wyszukiwanie dla użytkowników mobilnych.

Z tych właśnie względów algorytm ten jest chętnie wykorzystywany.