Słownik pojęć marketingowych
Frazy kluczowe – co to jest, definicja
Frazy kluczowe – definicja. Co to jest?

Inaczej keywords. Znaki wpisywane w wyszukiwarkę celem znalezienia pożądanych informacji. Mogą mieć formę jednego lub dwóch słów lub tez ich ciągu (tzw. Long tail keywords). Frazy kluczowe mogą również przybierać formę zapytania, co gra szczególną rolę w pozycjonowaniu pod wyszukiwanie głosowe.
Właściwe określenie keywordów, pod które będzie pozycjonowana witryna to pierwszy krok do efektywnej optymalizacji SEO.
Jak stosować frazy kluczowe w pozycjonowaniu?
Frazy kluczowe mogą przybierać różne postaci – nie tylko pod względem długości. Wyróżniamy między innymi keywordy lokalizujące, które pozycjonują witrynę na danym obszarze, a nie globalnie. Najczęściej stosuje się w tym samym celu nazwy miast, na przykład „kurs angielskiego Kraków”. W wielu przypadkach pozycjonowanie lokalizujące jest pożądane i może pozytywnie wpłynąć na pozycję witryny w wyszukiwarce.
Frazy kluczowe przy pozycjonowaniu można odmieniać – większość SEOwców odchodzi od stosowania wyłącznie ich podstawowych form. Obecnie coraz popularniejszą formą pozycjonowania pod frazy kluczowe jest podporządkowanie keywordów tematowi treści.
-
c
- CTR (ang. Click-through-rate – Współczynnik klikalności) – co to jest, definicja
- CTA (ang. Call to Action – Wezwanie do działania) – co to jest, definicja
- CSS (ang. Cascading Style Sheets – Kaskadowe Arkusze Stylów) – co to jest, definicja
- Crawler – co to jest, definicja
- CR (ang. Conversion Rate) – co to jest, definicja
- Copywriting – co to jest, definicja
- Content marketing (marketing treści) – co to jest, definicja
- CMS (ang. Content Management System – System zarządzania treścią) – co to jest, definicja
- Cloaking – co to jest, definicja
- CDN – co to jest, definicja
- CcTLD – co to jest, definicja
- Canonical – co to jest, definicja
- Cache wyszukiwarki – co to jest, definicja
-
d
- Działania ręczne Google – co to jest, definicja
- Dynamic content (dynamiczna treść) – co to jest, definicja
- Duplicate Content, zduplikowana treść – co to jest, definicja
- DSA (ang. Dynamic Search Ads) – co to jest, definicja
- Dopasowanie przybliżone – co to jest, definicja
- Doorway page – co to jest, definicja
- Domain authority – co to jest, definicja
- Domain age – co to jest, definicja
- Disavow – co to jest, definicja
- Depozycjonowanie – co to jest, definicja
- Data Center – co to jest, definicja
- Dane strukturalne – co to jest, definicja
- Long tail (długi ogon) – co to jest, definicja
- e
- f
-
g
- GTMetrics – co to jest, definicja
- gTLD – co to jest, definicja
- Graf wiedzy – co to jest, definicja
- Google Moja Firma (Google for Business) – co to jest, definicja
- Google Mobile Speed Update – co to jest, definicja
- Google Analytics – co to jest, definicja
- Geolokalizacja google (geotargeting) – co to jest, definicja
- GDN (Google Display Network) – co to jest, definicja
- h
- i