Inaczej keywords. Znaki wpisywane w wyszukiwarkę celem znalezienia pożądanych informacji. Mogą mieć formę jednego lub dwóch słów lub tez ich ciągu (tzw. Long tail keywords). Frazy kluczowe mogą również przybierać formę zapytania, co gra szczególną rolę w pozycjonowaniu pod wyszukiwanie głosowe.

Właściwe określenie keywordów, pod które będzie pozycjonowana witryna to pierwszy krok do efektywnej optymalizacji SEO.

Jak stosować frazy kluczowe w pozycjonowaniu?

Frazy kluczowe mogą przybierać różne postaci – nie tylko pod względem długości. Wyróżniamy między innymi keywordy lokalizujące, które pozycjonują witrynę na danym obszarze, a nie globalnie. Najczęściej stosuje się w tym samym celu nazwy miast, na przykład „kurs angielskiego Kraków”. W wielu przypadkach pozycjonowanie lokalizujące jest pożądane i może pozytywnie wpłynąć na pozycję witryny w wyszukiwarce.

Frazy kluczowe przy pozycjonowaniu można odmieniać – większość SEOwców odchodzi od stosowania wyłącznie ich podstawowych form. Obecnie coraz popularniejszą formą pozycjonowania pod frazy kluczowe jest podporządkowanie keywordów tematowi treści.