Proces dodawania stron www do katalogów wyszukiwarki Google to indeksowanie.
Jest ono przeprowadzane przez roboty nazywane również botami.
Nie wszystkie witryny są gromadzone w indeksie. Zależy to od obecności atrybutu index lub noindex. Tylko w pierwszym przypadku serwis zostanie uwzględniony w zbieraniu danych.
Należy pamiętać, że samo katalogowanie wpływa na pozycję w rezultatach wyszukiwania.
Określeniem rankingu zajmują się wyspecjalizowane i stale udoskonalane algorytmy.
Prawidłowe indeksowanie stron internetowych jest bardzo ważne z punktu widzenia pozycjonowania SEO. Pozwala na dotarcie internautom do publikowanych przez nas treści, które odpowiadają na ich aktualne zapytania zadawane w polu wyszukiwania.
Warto pamiętać, by nie pozwolić na indeksację niektórych podstron czy elementów. Można do nich zaliczyć np. darmowe ebooki w formacie PDF, które mają być udostępniane użytkownikom po wykonaniu określonej akcji (najczęściej jest to zapis do newslettera e-mail).
- GDN (Google Display Network)
- Geolokalizacja google (geotargeting)
- Google Analytics
- Google Merchant Centre (Centrum Sprzedawców Google)
- Google Mobile Speed Update
- Google Moja Firma (Google for Business)
- Search Console (Google Search Console)
- Graf wiedzy
- gTLD
- GTMetrics
- Karty rozszerzone
- Katalog stron
- Keyword density
- Keyword stuffing
- Kliknięcie
- Komenda cache
- Konwersja, Współczynnik konwersji, Optymalizacja Konwersji - co to jest
- KPI – (ang. Key Performance Indicator)
- Landing page
- Link baiting
- Link profile
- Linki naturalne
- Linki sponsorowane
- Linkowanie (ang. Link building), backlink
- Long tail (długi ogon)
- LTV (ang. Lifetime value)