fbpx

Słownik pojęć marketingowych

Depozycjonowanie – co to jest, definicja

Depozycjonowanie – definicja. Co to jest?

seo-sprawdzenie-pozycjonowania-strony

Inaczej negative SEO. Depozycjonowanie to proces odwrotny do pozycjonowania, który prowadzi do obniżenia pozycji strony w wyszukiwarce. Działania, które mają tym skutkować, mogą być podejmowane z różnych powodów. Częstą motywacją jest przeciwdziałanie nieuczciwej konkurencji.

Na rynku funkcjonują agencje, specjalizujące się w tego typu działaniach, które zajmują się wsparciem depozycjonowanych w sposób nieuczciwy stron w zakresie SEO i zgłaszaniem funkcjonujących niezgodnie z wytycznymi Google witryn.

Jak stosuje się depozycjonowanie w ramach Black Hat Seo?

Nieetycznym przykładem jest depozycjonowanie w ramach praktyk Black Hat SEO, mających na celu obniżenie pozycji stron konkurencji w wyszukiwarce lub całkowite jej zbanowanie. W takim przypadku najczęściej stosuje się linkowanie ze stron z treściami pornograficznymi lub serwisów o bardzo niskim autorytecie.

Przeciwstawne działanie, czyli usuwanie linków, a także duplikowanie treści, również może okazać się skuteczne w depozycjonowaniu strony.