fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Interaktywna strona internetowa, czyli co to?

Na czym polega Interaktywna strona internetowa?

Definicja

Interaktywna strona internetowa to ta, która angażuje użytkowników do działań. Oznacza to również, że witryna nie tylko odbiera informacje, ale też może na nie reagować, a dodatkowo umożliwia użytkownikom korzystanie z wielu odmiennych i dodatkowych funkcji.

4 ciekawostki o interaktywnej stronie internetowej

1. Elementy budowy interaktywnej strony internetowej

Budowa interaktywnej strony internetowej może mieć różną postać. Do tych, które przykuwają największą uwagę, zalicza się strony z:

  • animacjami,
  • dźwiękiem,
  • filmami,
  • pojawiające się pola zawartości,
  •  rozwijane menu,
  • live chat ze specjalistą,
  • funkcjami grywalizacji.

Dodatkowo do interaktywnych elementów strony internetowej należą formularze kontaktowe, gry, quizy, czy przewijanie galerii zdjęć przy użyciu jednego palca.

2. Przyciski CTA

W tworzeniu interaktywnej strony internetowej kluczowe znaczenie ma dbałość o szczegóły oraz kreatywność. Dużą uwagę warto poświęcić na przyciski CTA tak, aby wyróżniały się i przyciągały wzrok odwiedzających stronę. Dobrym rozwiązaniem jest postawienie na widoczne i wyróżniające się kolory, a nawet samą treść buttona.

Istotne jest także umieszczenie przycisków prowadzących do profili w mediach społecznościowych. Powinny znaleźć się one w stopce, jednak nie jest to konieczność. W zależności od specyfiki branży oraz grupy odbiorców przyciski odsyłające do social mediów mogą znaleźć się na górze strony.

3. Tworzenie interaktywnej strony internetowej

Biorąc pod uwagę elementy budowy interaktywnej strony internetowej, nie jest trudnym zadaniem stworzenie dobrej strony www. Nie trzeba bowiem umieszczać wszystkich wspomnianych elementów. Wystarczy postawić na możliwość zostawiania komentarzy, czy pozostawić w widocznym miejscu przycisk odsyłający do mediów społecznościowych.

4. Korzyści interaktywnych stron internetowych

Angażowanie użytkowników w czasie oglądania strony internetowej pozwala na dwukierunkową komunikację. Ponadto do korzyści, jakie dają interaktywne strony zalicza się:

  • zwiększenie szansy na podjęcie konwersacji z użytkownikami,
  •  to, że użytkownicy chętniej podejmują kontakt,
  • większą skłonność użytkowników do zapytania o ofertę,
  • dłuższy czas pozostania użytkowników na stronie.

Dzięki interaktywnym elementom strony można bardziej spersonalizować jej wygląd do grupy odbiorców oraz wykorzystać je do automatyzacji marketingu.