fbpx

słownik pojęć marketingowych

Evergreen Content, czyli co to?

Na czym polega evergreen content w marketingu?

Evergreen Content w marketingu

Definicja

Evergreen Content to treść, która zachowuje swoją wartość i aktualność przez dłuższy okres czasu. Może mieć formę pisaną, grafiki lub infografiki, podcastu, Ebooka, aplikacji, quizu itp. Jest to rodzaj treści, która jest zazwyczaj stale aktualna i przydatna dla czytelników, niezależnie od tego, kiedy ją przeczytają. Evergreen Content jest ważne w strategii marketingowej, ponieważ może przyciągać ruch na stronę internetową lub platformę przez wiele miesięcy, a nawet lat po opublikowaniu, co przyczynia się do budowy trwałej wartości.

3 ciekawostki, które warto wiedzieć o Evergreen Content

1. Czym są Evergreen Content?

Do podstawowych rodzajów Evergreen Content należą poradniki i instrukcje. Są to trwałe informacje przydatne dla czytelników, niezależnie od zmian w trendach czy technologii. Do Evergreen Content zalicza się także Treści, które wyjaśniają fundamentalne pojęcia w danej dziedzinie i są mało podatne na zmiany (np. podstawowe terminy), opowieści, które zawierają uniwersalne nauki i są zawsze inspirujące czy pouczające. Do Evergreen Content należy również zaliczyć FAQ (Często Zadawane Pytania).

2. Czy Evergreen Content ma wpływ na SEO?

Evergreen Content ma znaczący wpływ na optymalizację dla wyszukiwarek internetowych (SEO). Treści Evergreen dostarczają trwałej wartości dla użytkowników, ponieważ zawierają informacje, które pozostają aktualne przez dłuższy czas. To jest ważne z punktu widzenia SEO, ponieważ wyszukiwarki preferują teksty, które są użyteczne i trwałe. Wartościowe treści Evergreen są bardziej skłonne do zdobywania linków zwrotnych od innych witryn oraz generują mniejszy stopień odrzuceń (bounce rate).

3. Jakie są przykłady Evergreen Contentu?

Wikipedia jest przykładem platformy, która zawiera ogromną ilość Evergreen Contentu. Jest źródłem informacji z różnych dziedzin, które są aktualne przez długi czas. Inne platformy Evergreen Content to m.in. strony edukacyjne, serwisy kulinarne, bazy wiedzy, portale z informacjami zdrowotnymi.