Słownik pojęć marketingowych
E-mail marketing – co to jest
Co to jest e-mail marketing? Jak go wykorzystać do zwiększenia sprzedaży?

Co to jest e-mail marketing? Definicja
Działania promocyjne w internecie wykorzystujące mailing jako formę komunikacji nazywamy e-mail marketingiem.
Pozwala na prowadzenie bezpośrednich kampanii reklamowych ukierunkowanych do konkretnych grup odbiorców, np. internautów, którzy zapisali się do newslettera.
Umożliwia zatem komunikowanie się w sposób spersonalizowany (z użyciem imienia i sformułowań adekwatnych dla określonej płci), o ile formularz zapisu uwzględnia te informacje.
Poza reklamą wiadomości elektroniczne mogą także służyć do prowadzenia badań marketingowych.
Zalety e-mail marketingu
Nowoczesny e-mail marketing stanowi efektywne narzędzie służące do działań reklamowych, sprzedażowych oraz wizerunkowych, którego wykorzystanie niesie za sobą wiele korzyści.
Najważniejsze zalety e-mail marketingu:
- Cena – przygotowanie skutecznego maila wymaga pewnego zasobu wiedzy oraz czasu, jednakże samo utrzymanie bazy i korzystanie z rozwiązań pozwalających na wysyłkę wiadomości jest stosunkowo tanie, a koszty pojedynczego mailingu nie przekraczają nawet jednego grosza.
- Prostota – najprostszy model e-mail marketingu zakłada wykorzystanie jedynie formy tekstowej wraz z ewentualnym formatowaniem (np. pogrubieniem CTA czy linku do strony sprzedażowej). Jeżeli chcemy wzbogacić nasz przekaz o elementy graficzne czy kod HTML, to możemy skorzystać z dostępnych na rynku edytorów.
- Szybkość – mailing nie wymaga dużo czasu do przygotowania w porównaniu z innymi rodzajami kampanii reklamowych, a jednocześnie pozwala na szybkie dotarcie do bazy adresowej, która może się składać nawet z setek tysięcy maili.
- Analityka – e-mail marketing stanowi łatwo mierzalną formę promocji. Pomiar danych ilościowych i jakościowych umożliwiają zarówno narzędzia służące do wysyłki, jak i linki z odpowiednimi parametrami śledzone np. poprzez Google Analytics.
Jedną z największych zalet klasycznych maili jest ich naturalność i dwukierunkowość.
W wielu przypadkach odbiorcy mogą odpowiedzieć na wiadomość i prowadzić prywatną konwersację z przedstawicielami naszej firmy.
Pozwala to na stworzenie silniejszej więzi z potencjalnym klientem, niż w przypadku mediów społecznościowych, gdzie dyskusja pod postami jest możliwa, jednakże bierze w niej udział wiele osób.
-
b
- Buzz Marketing – co to jest, definicja
- Buyer persona – co to jest, definicja
- Brief – co to jest, definicja
- Breadcrumbs – co to jest, definicja
- Branding – co to jest, definicja
- Bounce Rate – co to jest, definicja
- Bot – co to jest, definicja
- Blog – co to jest, jak założyć
- Błąd 500 – co to jest, definicja
- Błąd 404 – co to jest, definicja
- Błąd 403 – co to jest, definicja
- Black Hat SEO – co to jest, definicja
- Bing – co to jest, definicja
- Baner reklamowy – co to jest, definicja
- Ban od Google – co to jest, definicja
-
c
- CTR (ang. Click-through-rate – Współczynnik klikalności) – co to jest, definicja
- CTA (ang. Call to Action – Wezwanie do działania) – co to jest, definicja
- CSS (ang. Cascading Style Sheets – Kaskadowe Arkusze Stylów) – co to jest, definicja
- Crawler – co to jest, definicja
- CR (ang. Conversion Rate) – co to jest, definicja
- Copywriting – co to jest, definicja
- Content marketing (marketing treści) – co to jest, definicja
- CMS (ang. Content Management System – System zarządzania treścią) – co to jest, definicja
- Cloaking – co to jest, definicja
- CDN – co to jest, definicja
- CcTLD – co to jest, definicja
- Canonical – co to jest, definicja
- Cache wyszukiwarki – co to jest, definicja
-
d
- Działania ręczne Google – co to jest, definicja
- Dynamic content (dynamiczna treść) – co to jest, definicja
- Duplicate Content, zduplikowana treść – co to jest, definicja
- DSA (ang. Dynamic Search Ads) – co to jest, definicja
- Dopasowanie przybliżone – co to jest, definicja
- Doorway page – co to jest, definicja
- Domain authority – co to jest, definicja
- Domain age – co to jest, definicja
- Disavow – co to jest, definicja
- Depozycjonowanie – co to jest, definicja
- Data Center – co to jest, definicja
- Dane strukturalne – co to jest, definicja
- Long tail (długi ogon) – co to jest, definicja
- e
- f
-
g
- GTMetrics – co to jest, definicja
- gTLD – co to jest, definicja
- Graf wiedzy – co to jest, definicja
- Google Moja Firma (Google for Business) – co to jest, definicja
- Google Mobile Speed Update – co to jest, definicja
- Google Analytics – co to jest, definicja
- Geolokalizacja google (geotargeting) – co to jest, definicja
- GDN (Google Display Network) – co to jest, definicja
- h