Co to jest e-mail marketing? Definicja
Działania promocyjne w internecie wykorzystujące mailing jako formę komunikacji nazywamy e-mail marketingiem.
Pozwala na prowadzenie bezpośrednich kampanii reklamowych ukierunkowanych do konkretnych grup odbiorców, np. internautów, którzy zapisali się do newslettera.
Umożliwia zatem komunikowanie się w sposób spersonalizowany (z użyciem imienia i sformułowań adekwatnych dla określonej płci), o ile formularz zapisu uwzględnia te informacje.
Poza reklamą wiadomości elektroniczne mogą także służyć do prowadzenia badań marketingowych.
Zalety e-mail marketingu
Nowoczesny e-mail marketing stanowi efektywne narzędzie służące do działań reklamowych, sprzedażowych oraz wizerunkowych, którego wykorzystanie niesie za sobą wiele korzyści.
Najważniejsze zalety e-mail marketingu:
- Cena – przygotowanie skutecznego maila wymaga pewnego zasobu wiedzy oraz czasu, jednakże samo utrzymanie bazy i korzystanie z rozwiązań pozwalających na wysyłkę wiadomości jest stosunkowo tanie, a koszty pojedynczego mailingu nie przekraczają nawet jednego grosza.
- Prostota – najprostszy model e-mail marketingu zakłada wykorzystanie jedynie formy tekstowej wraz z ewentualnym formatowaniem (np. pogrubieniem CTA czy linku do strony sprzedażowej). Jeżeli chcemy wzbogacić nasz przekaz o elementy graficzne czy kod HTML, to możemy skorzystać z dostępnych na rynku edytorów.
- Szybkość – mailing nie wymaga dużo czasu do przygotowania w porównaniu z innymi rodzajami kampanii reklamowych, a jednocześnie pozwala na szybkie dotarcie do bazy adresowej, która może się składać nawet z setek tysięcy maili.
- Analityka – e-mail marketing stanowi łatwo mierzalną formę promocji. Pomiar danych ilościowych i jakościowych umożliwiają zarówno narzędzia służące do wysyłki, jak i linki z odpowiednimi parametrami śledzone np. poprzez Google Analytics.
Jedną z największych zalet klasycznych maili jest ich naturalność i dwukierunkowość.
W wielu przypadkach odbiorcy mogą odpowiedzieć na wiadomość i prowadzić prywatną konwersację z przedstawicielami naszej firmy.
Pozwala to na stworzenie silniejszej więzi z potencjalnym klientem, niż w przypadku mediów społecznościowych, gdzie dyskusja pod postami jest możliwa, jednakże bierze w niej udział wiele osób.
- Ban od Google
- Baner reklamowy
- Bing
- Black Hat SEO
- Błąd 403
- Błąd 404
- Błąd 500
- Blog - co to jest, jak założyć
- Bot
- Bounce Rate
- Branding
- Breadcrumbs
- Brief
- Buyer persona
- Buzz Marketing
- Cache wyszukiwarki
- Canonical
- CcTLD
- CDN
- Cloaking
- CMS (ang. Content Management System – System zarządzania treścią)
- Content marketing (marketing treści)
- Copywriting
- CR (ang. Conversion Rate)
- Crawler
- CSS (ang. Cascading Style Sheets – Kaskadowe Arkusze Stylów)
- CTA (ang. Call to Action – Wezwanie do działania)
- CTR (ang. Click-through-rate – Współczynnik klikalności)
- Dane strukturalne
- Data Center
- Depozycjonowanie
- Disavow
- Domain age
- Domain authority
- Doorway page
- Dopasowanie przybliżone
- DSA (ang. Dynamic Search Ads)
- Duplicate Content, zduplikowana treść
- Dynamic content (dynamiczna treść)
- Działania ręczne Google
- GDN (Google Display Network)
- Geolokalizacja google (geotargeting)
- Google Analytics
- Google Merchant Centre (Centrum Sprzedawców Google)
- Google Mobile Speed Update
- Google Moja Firma (Google for Business)
- Search Console (Google Search Console)
- Graf wiedzy
- gTLD
- GTMetrics