fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Influencer, czyli kto to?

Kim jest Influencer?

Definicja

Słowo influencer jest znane wśród użytkowników Internetu oraz w marketingu internetowym. Jest to osoba publiczna, która posiada szerokie grono obserwujących w mediach społecznościowych uzyskane poprzez swoją działalność, taką jak publikowanie treści lub filmików i zdjęć. Influencer ponadto ma dość silną więź ze swoimi obserwującymi, przez co ma wpływ na ich decyzje.

3 ciekawostki o influencerze

1. Influencer marketing

Współpraca z influencerami jest bardzo chętnie podejmowana. Stworzona została nawet odrębna forma marketingu, która opiera się na kontaktach właśnie z influencerami. Wszystko ze względu na to, że osoba, która posiada wielu obserwujących i uważana jest za pewnego rodzaju autorytet w mediach społecznościowych, może przyczynić się do sukcesów prowadzonej kampanii marketingowej i reklamowej. Jedną z form takiej współpracy jest między innymi reprezentowanie danej marki na zasadzie zostania jej ambasadorem. Wiąże się to z promowaniem produktów lub usług tej marki.

2. Cechy dobrego influencera

Posiadanie konta w mediach społecznościowych to tylko jeden z wymogów, jaki stawiany jest influencerom. Aby osoba mogła zyskać pokaźne grono fanów oraz nawiązać współpracę z popularnymi markami powinna:

  • posiadać specjalistyczną wiedzę z danego zakresu,
  • wyróżniać się osobowością,
  • być kreatywna i publikować przyciągające treści lub filmiki,
  •  być uczciwa,
  • budzić zaufanie,
  •  brać odpowiedzialność za publikowane treści,
  • być otwarta.

To tylko kilka cech, które ułatwiają przebicie się na tle innych osób widocznych w mediach społecznościowych i pozostanie influencerem.

3. Koszty współpracy z influencerem

Korzyści, jakie daje współpraca z influencerem dla wielu firm, są bardzo duże. Oczywiście influencer za wykonaną pracę pobiera wynagrodzenie, które może mieć różną formę. Początkujący influencerzy w zamian za promocję produktów danej firmy, mogą otrzymać jako wynagrodzenie ich próbki. Influencer otrzymuje także wynagrodzenie pieniężne, którego wysokość będzie zależeć między innymi od zasięgu działań, czy popularności profilu.