fbpx

słownik pojęć marketingowych

Growth Hacking, czyli co to?

Na czym polega growth hacking w marketingu?

częstotliowść indeksowania w marketingu

Definicja

Growth Hacking to nowa dziedzina marketingu, która swoje działania skupia tylko na wzroście sprzedaży poprzez stosowanie wielu narzędzi. Aby osiągnąć zakładane cele w działaniach marketingowych, konieczne jest wyjście poza schematy, stosowanie kreatywnych metod pozyskiwania klientów oraz innowacyjnych rozwiązań gwarantujących wzrost. To właśnie określa się mianem Growth Hackingu.

2 ciekawostki o Growth Hacking

1. Najważniejsze zasady Growth Hackingu

Przede wszystkim nowoczesna technika marketingu, jaką jest Growth Hacking, skupia się na znalezieniu lepszych, tańszych, ale też w pewnym sensie mądrzejszych alternatyw dla tradycyjnego marketingu internetowego. Odbywa się to między innymi poprzez:

  • lepsze wykorzystanie mediów społecznościowych,
  • stosowanie marketingu wirusowego,
  • używanie precyzyjnie targetowanych reklam PPC,
  • wykorzystanie marketing automation.

Dodatkowo kluczem do osiągnięcia wzrostu firmy jest także dokładne zrozumienie grupy docelowej usług lub produktów. Daje to ogromne możliwości i skuteczność w podejmowanych działaniach.

2. Growth Hacker – kim jest?

Mianem Growth hackera określa się osobę, która swoimi działaniami, wiedzą i umiejętnościami działa w kierunku wzrostu przedsiębiorstwa. Jest to specjalista z wiedzą z zakresu marketingu, programowania, a także sprzedaży. Dobry Growth Hacker potrafi skutecznie maksymalizować zyski ze sprzedaży, nie tylko pozyskując nowych klientów, ale także utrzymując tych obecnych. Do cenionych umiejętności Growth Hackerów zalicza się:

  • tworzenie stron internetowych,
  • znajomość HTML i CSS,
  • znajomość content marketingu,
  • wykorzystywanie analityki internetowej,
  • zdolności sprzedażowe,
  • umiejętność budowania landing pages,
  • znajomość zasad copywritingu w zakresie pisania skutecznych nagłówków, maili oraz ofert.

Jest to tak zwany układ umiejętności T – Shaped Marketer, czyli określający osobę o konkretnej specjalizacji oraz bardzo szerokiej chociaż nieco mniejszej wiedzy z innych dziedzin marketingu oraz sprzedaży online.