fbpx

słownik pojęć marketingowych

Google Doodle, czyli co to?

Jak działa Google doodle?

EAT w marketingu

Definicja

Wyszukiwarka Google posiada swoje logo, które znane jest każdemu użytkownikowi sieci. Natomiast Google Doodle to odmiana logo używana wymiennie za oryginalne w celu uczczenia świąt, ważnych wydarzeń historycznych bądź osiągnięć w dziedzinach sportu, nauce bądź sztuce. Format ten pozwala na upamiętnienie osób, wydarzeń, a także podkreślenie pewnych idei. Jest to także miła odmiana graficzna.

3 ciekawostki o Google Doodle

1. Historia powstania Google Doodle

Pierwszy raz Google Doodle pojawiło się 1998 roku, by uczcić festiwal Burning Man odbywający się w Nevadzie. Nowe tymczasowe logo zostało zaprojektowane przez Google Larry’ego Page’a i Sergeya Brina, którzy byli także uczestnikami festiwalu. Logo miało informować użytkowników o ich nieobecności w przypadku awarii serwerów. Początkowo Google Doodle było prostą formą obrazka bądź grafiki. Jednak z czasem było ulepszane, a postępująca technologia pozwala obecnie na tworzenie bardzo atrakcyjnej wizualnie tymczasowej grafiki Google będącej jej logiem.

2. Formy Google Doodle

Na początku powstania Google Doodle tworzyły głównie proste obrazy. Można wyróżnić kilka podstawowych form, które były oraz są używane. Należą do nich przede wszystkim:

  • obrazy statyczne,
  • krótkie animacje,
  • interaktywne Doodle, czyli zawierające klikane elementy,
  • filmy,
  • rozbudowane i wielodniowe serie.

Poszczególne formy są mniej lub bardziej rozbudowane oraz pozwalają na tworzenie bardzo różnorodnych i atrakcyjnych w przekazie i wyglądzie Doodle.

3. Kim są doodlerzy?

Obecnie Google Doodle jest tak popularne, że przy jego tworzeniu zatrudnia się wielu specjalistów z zakresu grafiki, animacji oraz artystów i programistów. Ci, którzy zajmują się opracowywaniem Google Doodle nazywani są doodlerami. Od 2000 roku tworzą zespół specjalistów, którzy wymyślają nowe Doodle atrakcyjne pod względem treści, ale też  wizualnego odbioru. Co więcej, w czasie opracowywania nowego tymczasowego loga Google, doodlerzy także uwzględniają propozycję użytkowników, które można przesyłać na adres doodleproposals@google.com.