fbpx

słownik pojęć marketingowych

Google Panda, czyli co to?

Jak działa Google Panda w marketingu?

golab w marketingu

Definicja

Google Panda, a w zasadzie algorytm Google Panda został wprowadzony, aby poprawić wsparcie widoczności stron internetowych, na których znajdują się treści interesujące z punktu widzenia użytkownika. Google wprowadziło algorytm Panda w 2011 roku.

3 ciekawostki o Google Panda

1. Zasady działania algorytmu Google Panda

Algorytm Google Panda zajmuje się analizowaniem treści na stronach internetowych. Wyróżnia te witryny, które posiadają wartościowe z punktu widzenia użytkownika treści. Co więcej, algorytm ten sprawdza, czy dana strona przestrzega wytycznych Google.

2. Kluczowe dane dla Google Panda

Algorytm analizując każdą witrynę, bierze pod uwagę wiele czynników. Do najważniejszych zalicza się:

  • unikalne treści,
  • naturalność,
  • odpowiednia długość treści,
  • autentyczność,
  • zaangażowanie użytkowników.

Istotna jest także grafika, czy też publikowane materiały wideo. Dla algorytmu Google Panda kluczowa jest zatem zawartość strony, a nie jej długość. Dodatkowo nie wystarczy jednorazowo opublikować wartościowe treści, aby witryna była ciągle wyróżniana. Algorytm działa bowiem cały czas i bez przerwy analizuje treści na stronach. Ważne jest, aby każda z publikacji na stronie www była wartościowa.

3. Czego unikać, aby strona była wyróżniona przez Google Panda?

Przede wszystkim, by tworzyć treści, które zostaną docenione przez Google Panda, trzeba pamiętać o kilku zasadach. Algorytm jest wyczulony na duplikowanie treści, błędy na stronach, sztuczne nasycenie frazami kluczowymi, zbyt dużą ilość reklam na stronie, szczególnie tych nachalnych, a także na automatyczne generowanie treści. W takim wypadku strona internetowa może zostać nawet ukarana obniżeniem pozycji w wynikach wyszukiwania.