fbpx

słownik pojęć marketingowych

Google Discover, czyli co to?

Jak działa Google discover?

EAT w marketingu

Definicja

Google Discover to kolejna z platform od Google stworzona do prezentowania użytkownikom spersonalizowanych treści. Są one wyświetlane na podstawie zainteresowań, historii przeglądania oraz innych czynników. Narzędzie to podsuwa użytkownikom artykuły, filmy oraz nagrania audio, które tematyką zbliżone są do ich zainteresowań, czy też obserwowanych profili w mediach społecznościowych.

3 ciekawostki o Google Discover

1. Jak Google Discover dostosowuje wyświetlane treści?

Google Discover, aby dostarczyć użytkownikom informacji, które ich interesują bądź mogą zaciekawić analizuje szereg danych, na których podstawie jest w stanie wytypować trafne artykuły i inne treści. Dane są zbierane na podstawie:

  • aktywności w Internecie,
  • używanych aplikacji,
  • informacji o kontaktach na urządzeniach,
  • historii wyszukiwań,
  • ustawień lokalizacji.

Aby sprawnie te dane grupować i analizować, Google Discover wykorzystuje liczne algorytmy uczenia maszynowego oraz sztuczną inteligencję.

2. Jak włączyć Google Discover?

Z funkcji Google Discover mogą korzystać wszyscy, którzy w smartfonie mają zainstalowaną aplikację Google. Konieczne jest także włączenie w ustawieniach opcji „Aktywność w internecie i aplikacjach”. Z platformy Discover można korzystać:

  • w aplikacji Google,
  • korzystając z przeglądarki na urządzeniach z systemem Android,
  • na niektórych urządzeniach poprzez przesunięcie palcem w prawo na głównym ekranie.

Dzięki temu, że Google Discover jest powiązany z kontem Google, po zalogowaniu na innym urządzeniu ustawienia i wyświetlane dopasowane treści się nie zmienią.

3. Czy warto korzystać z Google Discover?

Google Discover umożliwia na dostęp do wszystkiego rodzaju treści z całej sieci. Są to zarówno informacje najnowsze, jak i te opublikowane wcześniej. Co istotne, Discover dzięki tak potężnej bazie danych wyszukuje trafne i dopasowane treści, które wyświetlają się same, bez konieczności wpisywania interesującego hasła w wyszukiwarkę. Ponadto algorytmy Google Discover są stale ulepszane, co wpływa na dopasowanie proponowanych treści.