fbpx

słownik pojęć marketingowych

Geotargeting, czyli co to?

Na czym polega geotargeting w marketingu?

Geolokalizacja w marketingu

Definicja

Geotargeting przez niektórych zwany jest także geolokalizacją, jest dopasowaniem lokalnych wyników wyszukiwania do danego miejsca, w którym aktualnie znajduje się użytkownik. Pozwala to na uzyskanie innych wyników wyszukiwarki mimo wpisania tej samej frazy. Wyniki są dopasowane do lokalizacji.

3 ciekawostki o geotargetingu

1. Zasada działania geotargetingu

Geotargeting oparty jest w głównej mierze na adresach IP urządzeń, z których kierowane jest konkretne zapytanie. Dodatkowo wpływ na uzyskiwane wyniki wyszukiwania ma państwo, w którym znajduje się dany użytkownik, a także województwo lub miasto. Co więcej, reklamodawcy mogą decydować, w jakim obszarze będą wyświetlane ich reklamy. Do określenia lokalizacji użytkownika wykorzystuje się również moduł lokalizacji w telefonie, tablecie lub laptopie.

2. Wykorzystanie geotargetingu

Geotargeting wykorzystywany jest obecnie bardzo często. Do jego najpopularniejszych form zalicza się:

  • wyszukiwanie lokalne,
  • treści lokalne,
  • reklamy lokalne,
  • direct mail,
  • zapobieganie oszustwom poprzez identyfikację podejrzanych transakcji w danym obszarze.

Ponadto geotargeting jest nieodłącznym elementem pozycjonowania lokalnego, ponieważ to właśnie na podstawie lokalizacji określa się najważniejsze cele i założenia.

3. Zalety stosowania geotargetingu

Przede wszystkim geotargeting daje wiele korzyści w przypadku strategii marketingowej. Wszystko ze względu na to, że potencjalna ilość nowych klientów jest bardzo duża. Szacuje się bowiem, że 80% ludności w Polsce korzysta ze smartfonów. Dodatkowo kampanie reklamowe wykorzystujące geotargeting są dużo skuteczniejsze od tych, nieopartych na lokalizacji, ponadto pozwala on na poprawienie relacji z klientami i zrozumienie ich potrzeb. Do innych zalet wykorzystywania geotergetingu zalicza się:

  • możliwość zwiększenia ruchu na stronie internetowej,
  • możliwość zwiększenia ruchu w sklepie stacjonarnym,
  • precyzyjne kierowanie reklamy,
  • uzyskanie lepszych wyników sprzedażowych,· zwiększenie zainteresowania ofertą.