fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Instagram, czyli co to?

Na czym polega Instagram?

Definicja

Instagram to obecnie jeden z najpopularniejszych portali społecznościowych. U możliwa użytkownikom publikowanie zdjęć, filmów i reagowanie na nie. Jest to aplikacja mobilna, która dostępna jest zarówno na urządzenia oparte na systemie Android, jak i iOS. Została stworzona w 2010 roku przez Kevina Systrom’a i Mike Krieger’a, a początkowo jej nazwa oraz przeznaczenie było nieco inne.

3 ciekawostki o Instagramie

1. Opcje oferowane przez Instagram

Możliwość publikacji zdjęć oraz filmów i reagowanie na nie to podstawowa, ale nie jedyna opcja, jaką oferuje użytkownikom Instagram. Interakcję między poszczególnymi użytkownika jest możliwa przy pomocy:

  • dodawania komentarzy,
  • wiadomości bezpośrednich w formie prywatnej konwersacji,
  • treści proponowanych,
  • transmisji na żywo,
  • korzystania z hasztagów,
  • nagrywania i publikacji krótkich filmików,
  • publikowanie dłuższych treści i filmów.

Dodatkowo możliwe jest korzystanie z Instagram Ads, czyli usługi promowania z wykorzystaniem różnych form reklamy.

2. Zakładanie konta na Instagramie

Aby stać się użytkownikiem Instagrama, konieczne jest założenie konta. Istnieją na to dwa sposoby. Pierwszy z nich to tworzenie konta na Instagramie bez konta na Facebooku. W tym wypadku należy pobrać aplikację na urządzenie mobilne, po instalacji postępować zgodnie z instrukcją tworzenia nowego konta. Niezbędne będzie podanie adresu e-mail lub numeru telefonu komórkowego, a także imienia i nazwiska, nazwy użytkownika, a także daty urodzenia.

Druga opcja to zakładanie konta na Instagramie, z wykorzystaniem istniejącego konta na Facebooku. Tutaj także trzeba pobrać i zainstalować aplikację Instagram na urządzeniu mobilnym. Następnie zamiast tworzyć nowe konto wybrać należy opcję Kontynuuj jako (nazwa użytkownika z Facebooka) i podać nazwę użytkownika.

3. Rodzaje kont na Instagramie

Ze społeczności Instagrama może korzystać wiele osób, a także przedsiębiorstw. Zakładając konto do wyboru są trzy opcje:

  •  konto prywatne,
  • konto osobiste,
  •  konto profesjonalne.

Konta prywatne widoczne są tylko dla tych osób, których prośba o obserwowanie takiego konta zostanie zaakceptowana przez jego właściciela. Konto osobiste to konto dla każdej osoby, z kolei profesjonalne to te dla firm oraz twórców jak przykładowo influencerzy.