Hashtag – definicja
Pojedyncze słowo, bądź dłuższe wyrażenie zapisane bez użycia spacji i poprzedzone symbolem kratki # określa się mianem „hashtag”.
Znaczniki te są wykorzystywane obecnie w mediach społecznościowych, ze szczególnym naciskiem na serwisy Instagram oraz Twitter.
Służą do kategoryzacji wpisów. Kliknięcie hasztagu powoduje przejście do dedykowanej podstrony, gdzie można znaleźć wszystkie posty związane z danym tematem.
Warto wspomnieć, iż geneza tego rozwiązania ma swoje korzenie w sieciach IRC, gdzie było ono wykorzystywane w podobnym celu (tj. grupowanie tematów i zespołów).
Odpowiedni dobór hashtagów pozwala na dotarcie do osób zainteresowanych konkretną tematyką lub specyficznym zachowaniem, np.:
- #foodporn zawiera treści związane z jedzeniem sfotografowanym w sposób, dzięki któremu potrawy pobudzają zmysły odbiorcy,
- #polishgirl skupia fotografie portretowe oraz selfie kobiet pochodzących z Polski,
- #landscape zrzesza miłośników zapierających dech w piersiach krajobrazów,
- #nofilter to tag, którego celem jest publikowanie postów zdjęciowych, na które nie zostały nałożone żadne dodatkowe filtry (głównie dotyczy Instagrama),
- #tbt stanowi skrót od ang. „Throwback Thursday” i służy do publikowania czwartkowych fotografii wykonanych w przeszłości,
- #firstcoffee jest używany do tagowania zdjęć z pierwszą wypitą danego dnia kawą.
Dobrą praktyką jest dobieranie hasztagów związanych z danym tematem, a jednocześnie bardzo popularnych, co pozwala dotrzeć do szerokiego grona odbiorców.
Jednocześnie (szczególnie w przypadku zdjęć w portalu Instagram) warto tworzyć własne, unikatowe tagi, które mogą być powiązane z marką lub akcją promocyjną (np. #nazwarestauracji czy #nazwapromocji).
W przypadku lokalnych działalności powinniśmy również zwrócić uwagę na możliwość oznaczania w ten sposób konkretnej lokalizacji, tj. #miasto, #ulica czy #państwo.
- GDN (Google Display Network)
- Geolokalizacja google (geotargeting)
- Google Analytics
- Google Merchant Centre (Centrum Sprzedawców Google)
- Google Mobile Speed Update
- Google Moja Firma (Google for Business)
- Search Console (Google Search Console)
- Graf wiedzy
- gTLD
- GTMetrics
- Karty rozszerzone
- Katalog stron
- Keyword density
- Keyword stuffing
- Kliknięcie
- Komenda cache
- Konwersja, Współczynnik konwersji, Optymalizacja Konwersji - co to jest
- KPI – (ang. Key Performance Indicator)