fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Kampania reklamowa, czyli co to?

Na czym polega Kampania reklamowa?

Definicja

Kampania reklamowa to nic innego jak działania marketingowe, które mają na celu osiągnięcie określonego celu poprzez wpływ na decyzje danej grupy docelowej. Aby to zrobić, wykorzystywanych jest wiele różnorodnych strategii promocyjnych oraz kanałów komunikacyjnych.

3 ciekawostki o kampanii reklamowej

1. Rodzaje kampanii reklamowych

Sposób promocji oraz docierania do grupy odbiorców może mieć bardzo zróżnicowaną formę. Dlatego też reklamy można podzielić na:

  • online i offline,
  • informacyjne,
  • ukryte,
  • przypominające,
  • komercyjne,
  • społeczne.

Wszystkie te reklamy mają na celu zwrócenie uwagi odbiorców, jednak może to być osiągane na wiele sposobów. Reklama powinna być dostosowana do grupy odbiorców, a także specyfiki branży.

2. Główne cele kampanii reklamowych

Mogłoby się wydawać, że kampanie reklamowe tworzone są tylko po to, aby zwiększać sprzedaż. Oczywiście jest to ich kluczowy element, ale nie jedyny. Dobrze przeprowadzone kampanie reklamowe pozwalają na:

  • wzrost zaufania do marki,
  • pozyskanie nowych klientów,
  • wprowadzenie na rynek nowej usługi lub produktu,
  • zmianę percepcji marki,
  • budowanie świadomości marki.

Reklamy widoczne w mediach społecznościowych, czy też w telewizji lub na bilbordach wpływają także na zwiększenie rozpoznawalności danej firmy lub też konkretnego produktu, czy usługi.

3. Tworzenie skutecznej kampanii reklamowej

Aby prowadzona kampania reklamowa mogła przynieść zamierzone cele, od samego początku powinna być szczegółowo opracowana. W czasie jej tworzenia należy kierować się następującymi zasadami:

  • jasno określić cel kampanii,
  • opracować strategię z uwzględnieniem grupy docelowej, kanałów komunikacji oraz formy reklamy, a także dostępnego budżetu,
  • być kreatywnym – reklama powinna być oryginalna, zapadać w pamięci oraz przyciągać uwagę,
  • wybrać kanały komunikacji, czyli precyzyjnie określić sposób, w jaki reklama będzie docierać do odbiorców, czy będzie to telewizja lub Internet, a może oba kanały jednocześnie,
  • wdrożyć kampanię poprzez wykup czasu antenowego, powierzchni reklamowej, czy produkcję materiałów reklamowych,
  • monitorować oraz analizować efektywność kampanii, co pozwoli stwierdzić, czy jest ona skuteczna.

Proces tworzenia kampanii reklamowej nie powinien zatem być pochopny, a starannie przeprowadzony, co zagwarantuje efekty.