fbpx

słownik pojęć marketingowych

Firebase, czyli co to?

Na czym polega firebase w marketingu?

firebase w marketingu

Definicja

Firebase to narzędzie, które zostało stworzone z myślą o twórcach gier oraz aplikacji. To rozwiązanie kompleksowe pozwalające programistom na łatwe tworzenie, ale też rozbudowę oraz uruchamianie aplikacji mobilnych, a także internetowych. Bazuje na usługach Google Cloud Platform, co przyczynia się do ograniczenia nakładów finansowych na kosztowną infrastrukturę.

3 ciekawostki o Firebase

1. Dla kogo przeznaczone jest narzędzie Firebase?

Dzięki ogromnym możliwościom Firebase może być wykorzystywany zarówno przez amatorów, jak i profesjonalistów. Najczęściej z zalet tego narzędzia korzystają:

  • firmy deweloperskie,
  • programiści,
  • marketerzy,
  • osoby chcące ulepszać swoje aplikacje i wprowadzać zmiany.

Dodatkowo szczególnie chętnie Firebase jest wykorzystywany przez twórców aplikacji, ponieważ daje bardzo wiele opcji, jeżeli chodzi o oprogramowanie na smartfony.

2. Przykłady aplikacji tworzonych w Firebase

Narzędzie Firebase umożliwia tworzenie bardzo różnorodnych aplikacji. Do najpopularniejszych należą między innymi:

  • E-commerce Apps,
  • Social Media Apps,
  • Messaging Apps,
  • Gaming Apps,
  • Utility Apps,
  • aplikacje oparte o lokalizację.

To tylko kilka przykładów, w których Firebase umożliwia tworzenie bazy danych w czasie rzeczywistym, uwierzytelnianie użytkowników, czy też synchronizację danych w czasie rzeczywistym. Ponadto Firebase pozwala wykorzystywać i udostępniać bieżącą lokalizację lub oferuje usługę hostingową i przechowywanie w chmurze.

3. Wykorzystanie Firebase

W poszczególnych aplikacjach mobilnych oraz internetowych Firebase udostępnia szereg funkcji. Są to:

  • testy A/B pozwalające dopasować interfejs aplikacji do wymagań odbiorców,
  • hosting,
  • możliwość integracji z Google Ads i promocja stworzonej aplikacji,
  • AdMob, czyli możliwość wyświetlania reklam w aplikacjach mobilnych,
  • autoryzacja kont podczas logowania.

Dodatkowo do innych funkcji, jakie oferuje Firebase zalicza się test Lab, dystrybucję tworzonych aplikacji, prognozy, monitoring wydajności oraz zdalną konfigurację.