fbpx

słownik pojęć marketingowych

Google Analytics 4, czyli co to?

Jak działa Google Analytics 4 w marketingu?

EAT w marketingu

Definicja

Google Analytics 4 jest najnowszą platformą śledzącą od Google. Jest to nowy system zupełnie niezależny od Universal Analytics. Pozwala na bardzo dokładne analizowanie i zbieranie danych dotyczących ruchu na danej stronie internetowej oraz w aplikacjach. Dzięki tym opcjom jest to świetne narzędzie dla marketingu oraz SEO.

3 ciekawostki o Google Analytics 4

1. W jakie dane wgląd umożliwia Google Analytics 4?

Najnowsza wersja platformy od Google pozwala dostarczyć szeregu bardzo ważnych dla właścicieli witryn informacji. Są to dane o:

  • źródle wizyt na danej stronie www,
  • tym, które publikacje i podstrony odpowiedzialne są za generowanie największego ruchu,
  • użytkownikach – kim są, i ilu ich jest,
  • działaniach podejmowanych przez użytkowników na stronie www,
  • urządzeniach, z jakich korzystają użytkownicy.

Te wszystkie dane pozwalają na skuteczne zarządzanie działaniami marketingowymi oraz pozycjonowaniem SEO. Co więcej, informacje te można obserwować w czasie rzeczywistym.

2. Najważniejsze zmiany w Google Analytics 4

Google Analytics 4 stanowi rozwinięcie i ulepszenie Universal Analytics. Nowa platforma skupia się przede wszystkim na:

  • ochronie prywatności jednocześnie zapewniając dostęp do szczegółowych i rzetelnych danych,
  • dopasowaniu do współczesnych rozwiązań – ma możliwość współpracy z najnowszą technologią,
  • wykorzystywaniu systemu, który umożliwia dokładną analizę ścieżki klienta na danej witrynie internetowej,
  • integracji z platformami reklamowymi Google – umożliwia to zwiększenie skuteczności kampanii marketingowych.

Co więcej, działania te obejmują zarówno możliwość zbierania i analizowania danych ze stron internetowych oraz aplikacji.

3. Śledzenie na różnych platformach dzięki Google Analytics 4

Nowy Google Analytics 4 umożliwia śledzenie tego samego użytkownika na różnych platformach i korzystających z różnych urządzeń. Dzięki temu możliwe jest zebranie kompleksowych danych i ścieżki klienta wraz z pozyskiwaniem, zaangażowaniem i utrzymaniem.