Słownik pojęć marketingowych
HTTPS – co to jest, definicja
HTTPS – definicja. Co to jest?

Skrót od Hypertext Transfer Protocol Secure. Oznacza szyfrowaną wersję protokołu HTTP, ustalającego sposób przesyłu dokumentów hipertekstowych do sieci internetowej. Szyfrowanie następuje przy wykorzystaniu protokołu TSL (kiedyś SSL). Strony wykorzystujące go do przesyłu danych są uznawane za bezpieczniejsze. Protokół HTTPS umożliwia skuteczne zapobieganie przechwytywaniu danych.
Dlaczego warto wybrać HTTPS?
Strona nie musi mieć certyfikatu SSL, aby funkcjonować poprawnie. Rezygnacja z niego oznacza jednak utratę szansy na wspięcie lub nawet pojawienie się w wynikach wyszukiwania w Google, a zatem utratę większości ruchu organicznego. Google uznaje protokół HTTPS za jeden z czynników pozwalających ocenić wartość strony i otwarcie przyznaje, że premiuje strony zabezpieczone certyfikatem.
W przyszłości wyszukiwarki mogą całkowicie wykluczać witryny, które są go pozbawione. Dodatkowo, brak SSL może oznaczać utratę wiarygodności w oczach użytkowników. Strony bez protokołu HTTPS często wyświetlane są w przeglądarce jako niebezpieczne, co może skutecznie zniechęcić potencjalnych odwiedzających twojej strony.
- e
- f
-
g
- GTMetrics – co to jest, definicja
- gTLD – co to jest, definicja
- Graf wiedzy – co to jest, definicja
- Google Moja Firma (Google for Business) – co to jest, definicja
- Google Mobile Speed Update – co to jest, definicja
- Google Analytics – co to jest, definicja
- Geolokalizacja google (geotargeting) – co to jest, definicja
- GDN (Google Display Network) – co to jest, definicja
- h
- i
-
k
- KPI – (ang. Key Performance Indicator) – co to jest, definicja
- Konwersja, Współczynnik konwersji, Optymalizacja Konwersji – co to jest
- Komenda cache – co to jest, definicja
- Kliknięcie – co to jest, definicja
- Keyword stuffing – co to jest, definicja
- Keyword density – co to jest, definicja
- Katalog stron – co to jest, definicja
- Karty rozszerzone – co to jest, definicja