Słownik pojęć marketingowych
Filtr ręczny – co to jest, definicja
Filtr ręczny – definicja. Co to jest?

Forma kary nakładana na witrynę przez ratera Google. Skutkuje usunięciem strony z wyników wyszukiwania, co nawet po zdjęciu filtra może znacząco wpłynąć na jej pozycjonowanie. Filtr ręczny najczęściej nakładany jest w wyniku złamania wytycznym Google dla webmasterów.
W przeciwieństwie do filtra algorytmicznego, przy manualnie nakładanej karze wysłane zostaje powiadomienie za pośrednictwem narzędzia Google Search Console. Sprawia to, że pozbycie się problemu jest znacznie łatwiejsze.
W jakich przypadkach nakładany jest filtr ręczny?
Podobnie jak algorytmiczny, filtr ręczny nakłada się w przypadku świadomego bądź nieświadomego złamania ustalonych wytycznych Google dla stron internetowych. Najczęściej dochodzi do tego w wyniku stosowania nieuczciwych praktyk spod znaku Black Hat SEO.
Należy do nich między innymi depozycjonowanie, cloaking, stosowanie doorway pages, pozyskiwanie niskiej jakości linków czy sztuczne nasycanie strony słowami kluczowymi. Flitr ręczny można zdjąć, usuwając przyczynę problemu, a następnie wysyłając prośbę do Google. Trafną diagnozę problemu najłatwiej uzyskać drogą audytu SEO.
-
c
- CTR (ang. Click-through-rate – Współczynnik klikalności) – co to jest, definicja
- CTA (ang. Call to Action – Wezwanie do działania) – co to jest, definicja
- CSS (ang. Cascading Style Sheets – Kaskadowe Arkusze Stylów) – co to jest, definicja
- Crawler – co to jest, definicja
- CR (ang. Conversion Rate) – co to jest, definicja
- Copywriting – co to jest, definicja
- Content marketing (marketing treści) – co to jest, definicja
- CMS (ang. Content Management System – System zarządzania treścią) – co to jest, definicja
- Cloaking – co to jest, definicja
- CDN – co to jest, definicja
- CcTLD – co to jest, definicja
- Canonical – co to jest, definicja
- Cache wyszukiwarki – co to jest, definicja
-
d
- Działania ręczne Google – co to jest, definicja
- Dynamic content (dynamiczna treść) – co to jest, definicja
- Duplicate Content, zduplikowana treść – co to jest, definicja
- DSA (ang. Dynamic Search Ads) – co to jest, definicja
- Dopasowanie przybliżone – co to jest, definicja
- Doorway page – co to jest, definicja
- Domain authority – co to jest, definicja
- Domain age – co to jest, definicja
- Disavow – co to jest, definicja
- Depozycjonowanie – co to jest, definicja
- Data Center – co to jest, definicja
- Dane strukturalne – co to jest, definicja
- Long tail (długi ogon) – co to jest, definicja
- e
- f
-
g
- GTMetrics – co to jest, definicja
- gTLD – co to jest, definicja
- Graf wiedzy – co to jest, definicja
- Google Moja Firma (Google for Business) – co to jest, definicja
- Google Mobile Speed Update – co to jest, definicja
- Google Analytics – co to jest, definicja
- Geolokalizacja google (geotargeting) – co to jest, definicja
- GDN (Google Display Network) – co to jest, definicja
- h
- i