fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Informacja prasowa, czyli co to?

Na czym polega Informacja prasowa?

Definicja

Informacja prasowa to treść, która jest przekazywana mediom w celu poinformowania o ważnych wydarzeniach w firmie bądź skomentowania zmian w obrębie jej struktury bądź wprowadzonych zmian. Jest to także podstawowe narzędzie specjalistów ds. PR.

3 ciekawostki o informacji prasowej

1. Co zawiera komunikat prasowy?

Komunikat prasowy najczęściej ma formę tekstu. Może także posiadać załączniki w postaci grafiki, czy też zdjęć, tabel i nagrań wideo. Każdy publikowany komunikat prasowy może wyglądać nieco inaczej i posiadać odmienny szablon. Jednak pewne elementy są stałe. Należy do nich między innymi:

  • tytuł,
  • logo firmy,
  • tekst główny,
  • dane kontaktowe osoby, która wysłała komunikat,
  • stopkę.

W szablonie komunikatu prasowego powinno znaleźć się także pole z miejscowością wysyłki komunikatu oraz datą jego wysłania. Opracowany szablon w dużym stopniu ułatwia tworzenie komunikatu prasowego. Nie trzeba bowiem zastanawiać się, gdzie i jak rozmieścić poszczególne elementy.

2. Czy warto wysyłać komunikaty prasowe?

Internauci chętnie czytają komunikaty prasowe, szczególnie że dostarczają istotnych informacji z danej branży. Są to treści także atrakcyjne dla dziennikarzy. Co jest istotne, publikowanie komunikatów prasowych jest ważnym elementem strategii marketingowej. Wszystko ze względu na to, że dostarczają istotnych informacji dla wszystkich zainteresowanych. Ponadto komunikat prasowy dociera do szerszego grona odbiorców, a publikacja w mediach społecznościowych może zostać niezauważona.

3. Kiedy wysyłać komunikat prasowy?

Komunikat prasowy może być publikowany w wielu sytuacjach. Szczególnie zaleca się jego wysyłanie wtedy, gdy:

  • wprowadzono nowy produktu,
  • połączono dwie firmy,
  • do zespołu dołączył znany i ceniony specjalista.

Dodatkowo poprzez komunikat prasowy można informować o ważnych organizowanych przez firmę wydarzeniach. W takim wypadku powinien on być opublikowany z odpowiednim wyprzedzeniem, co najmniej tydzień przed eventem.