Zewnętrzne linki prowadzące do strony głównej lub określonych podstron. Jeden z najważniejszych elementów pozycjonowania, wzmacniający pozycję witryny w wyszukiwarce. Wraz ze wzrostem liczby external links wzrasta autorytet strony w Google.
Linki można pozyskiwać na różne sposoby. Do najpopularniejszych należy publikacja artykułów sponsorowanych i podlinkowanych treści eksperckich, udostępnienia w portalach społecznościowy, marketing szeptany, jak również umieszczanie adresu strony w katalogach.
Jak stosować external links w pozycjonowaniu?
Linkowanie to podstawa pozycjonowania. Choć duża ilość linków podwyższa pozycję strony w wyszukiwarce, umieszczanie ich za wszelką cenę nie skończy się dobrze. Rozwój algorytmów Google sprawia, że boty są w stanie coraz lepiej oceniać jakość linków.
Umieszczanie external links na portalach o niskim autorytecie – jak na przykład portale reklamowe – a także nadużywanie anchorów tekstowych może wywołać efekt odwrotny do pożądanego. Nadużywanie marketingu szeptanego i stosowanie linków niskiej jakości może prowadzić nawet do nałożenia kar przez Google.
- Ban od Google
- Baner reklamowy
- Bing
- Black Hat SEO
- Błąd 403
- Błąd 404
- Błąd 500
- Blog - co to jest, jak założyć
- Bot
- Bounce Rate
- Branding
- Breadcrumbs
- Brief
- Buyer persona
- Buzz Marketing
- Cache wyszukiwarki
- Canonical
- CcTLD
- CDN
- Cloaking
- CMS (ang. Content Management System – System zarządzania treścią)
- Content marketing (marketing treści)
- Copywriting
- CR (ang. Conversion Rate)
- Crawler
- CSS (ang. Cascading Style Sheets – Kaskadowe Arkusze Stylów)
- CTA (ang. Call to Action – Wezwanie do działania)
- CTR (ang. Click-through-rate – Współczynnik klikalności)
- Dane strukturalne
- Data Center
- Depozycjonowanie
- Disavow
- Domain age
- Domain authority
- Doorway page
- Dopasowanie przybliżone
- DSA (ang. Dynamic Search Ads)
- Duplicate Content, zduplikowana treść
- Dynamic content (dynamiczna treść)
- Działania ręczne Google
- GDN (Google Display Network)
- Geolokalizacja google (geotargeting)
- Google Analytics
- Google Merchant Centre (Centrum Sprzedawców Google)
- Google Mobile Speed Update
- Google Moja Firma (Google for Business)
- Search Console (Google Search Console)
- Graf wiedzy
- gTLD
- GTMetrics