Zewnętrzne linki prowadzące do strony głównej lub określonych podstron. Jeden z najważniejszych elementów pozycjonowania, wzmacniający pozycję witryny w wyszukiwarce. Wraz ze wzrostem liczby external links wzrasta autorytet strony w Google.

Linki można pozyskiwać na różne sposoby. Do najpopularniejszych należy publikacja artykułów sponsorowanych i podlinkowanych treści eksperckich, udostępnienia w portalach społecznościowy, marketing szeptany, jak również umieszczanie adresu strony w katalogach.

Jak stosować external links w pozycjonowaniu?

Linkowanie to podstawa pozycjonowania. Choć duża ilość linków podwyższa pozycję strony w wyszukiwarce, umieszczanie ich za wszelką cenę nie skończy się dobrze. Rozwój algorytmów Google sprawia, że boty są w stanie coraz lepiej oceniać jakość linków.

Umieszczanie external links na portalach o niskim autorytecie – jak na przykład portale reklamowe – a także nadużywanie anchorów tekstowych może wywołać efekt odwrotny do pożądanego. Nadużywanie marketingu szeptanego i stosowanie linków niskiej jakości może prowadzić nawet do nałożenia kar przez Google.