fbpx

słownik pojęć marketingowych

Google Ads, czyli co to?

Jak działają Google ads w marketingu?

eCPC w marketingu

Definicja

Google Ads to system reklamowy Google. Służy do planowania i uruchamiania, a także wyświetlania reklamy sponsorowanej. Narzędzie to pozwala również na optymalizację reklam, które mogą mieć różnorodną formę – począwszy od tradycyjnej graficznej, a kończąc na aplikacjach, wideo oraz Performance Max.

3 ciekawostki o Google Ads

1. Wyświetlanie reklam Google Ads

Przede wszystkim sponsorowane, czyli płatne reklamy wyświetlane są w wynikach wyszukiwania. Ponadto zobaczyć je można w sieci wyszukiwania Google, czyli na stronach internetowych. Reklama może być wyświetlana także:

  • w aplikacjach,
  • na platformie YouTube,
  • na platformie Gmail.

Co więcej, płatne reklamy Google Ads to także remarketing. Duża ilość typów reklamy pozwala na skuteczną promocję małych oraz dużych firm.

2. Modele rozliczeń Google Ads

Płatność za reklamy w Google Ads może być rozliczana na kilka sposobów. Rozróżnia się wiele modeli rozliczeń. Do najpopularniejszych zaliczyć można:

  • CPC – cost per click,
  • CPV – cost per view,
  • COM – cost per mile.

Reklamodawca w powyższych modelach płaci odpowiednio za kliknięcie w reklamę, za obejrzenie reklamy, która ma postać wideo oraz za tysiąc wyświetleń na określonych warunkach. Tylko w przypadku wykonania konkretnej czynności przez użytkownika, reklamodawca poniesie koszty kampanii reklamowej w Google Ads.

3. Zalety korzystania z Google Ads

Jedną z ważniejszych korzyści kampanii reklamowych prowadzonych w ramach Google Ads jest to, że można ustalić maksymalny budżet, który nie zostanie przekroczony. Dzięki temu można go łatwo zaplanować oraz przestrzegać.

Co więcej, Google Ads daje dużą swobodę w doborze słów kluczowych i obszarów, co wpływa na to, jakim użytkownikom dana reklama będzie wyświetlana. Różnorodność typów reklam pozwala także na dopasowanie ich zarówno do potrzeb firmy, jak i potencjalnych klientów, do których ma trafić. Dodatkowo założenia konta w Google Ads jest bardzo proste, a prowadzenie oraz uruchomienie kampanii intuicyjne.