fbpx

słownik pojęć marketingowych

Google Dance, czyli co to?

Jak działa Google dance?

EAT w marketingu

Definicja

Google Dance to proces związany z aktualizacją algorytmów. Aktualizacje były przeprowadzane w różnym czasie przez odmienne centra danych, czyli zmiany do indeksu były wprowadzane w swoim tempie. Skutkiem tego jest inny wynik pojawiający się w wyszukiwarce mimo wpisywania tej samej frazy. Prowadzi to do chaotycznego pozycjonowania stron.

4 ciekawostki o Google Dance

1. Google Dance kiedyś

Kilka lat temu Google Dance był powodowany aktualizacjami algorytmów, które odbywały się 10 razy w roku, co 36 dni. Dodatkowo mogły trwać nawet kilka dni i dotyczyły także aktualizacji podręcznej pamięci indeksowanych stron. Powodowało to, że właściciele witryn internetowych nie mogli przewidzieć, na jakiej pozycji w wyszukiwarce znajdzie się ich strona po aktualizacji.

2. Google Dance obecnie

W dzisiejszych czasach zjawisko Google Dance nie jest tak istotne. Od 2003 roku aktualizacje odbywają się bowiem na bieżąco. Co więcej, są wykonywane przez różne typy robotów indeksujących jednocześnie. Dzięki częstym aktualizacjom wykonywanym na mniejszą skalę efekt Google Dance jest praktycznie niezauważalny. Nie oznacza to jednak, że przestał istnieć. Stał się mniej widoczny i nie jest obecnie kojarzony z negatywnym zjawiskiem jak kiedyś. Zazwyczaj jeśli zmiany są odczuwane, to najbardziej można je dostrzec w poniedziałki.

3. Aktualizacja algorytmów Google

Dzięki aktualizacji algorytmów Google z wyników wyszukiwania usuwane są między innymi strony, które nie istnieją. Dodatkowo nowe treści na stronach www są indeksowane na bieżąco. Jest to możliwe dzięki temu, że Google pobiera dane z około 10 000 serwerów. Trzeba jednak mieć na uwadze, że serwery Data Center nie są zsynchronizowane, co właśnie może powodować różnice w wynikach wyszukiwania.

4. Ocena pozycji strony przez algorytmy Google

Nowe, ale nie tylko, witryny internetowe zostają oceniane przez algorytmy Google pod względem wielu czynników. To na ich podstawie algorytmy decydują o pozycji danej strony. Pod uwagę brana jest między innymi „dojrzałość fraz kluczowych”, czy liczba dodawanych linków na stronie prowadzących do wysoko pozycjonowanych stron.