fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

HTML, czyli co to?

Czym jest HTML?

Definicja

HTML to skrót od HyperText Markup Language, czyli jest to hipertekstowy język znaczników. Służy do tworzenia dokumentów hipertekstowych i opisywania budowy informacji, które są zawarte wewnątrz strony internetowej. Najprościej mówiąc, jest to podstawowy język do tworzenia stron internetowych, który jest podstawą ponad 90% wszystkich witryn na świecie.

3 ciekawostki o HTML

1. Rozwinięcie skrótu HTML

Poszczególne słowa w skrócie HTML mają konkretne znaczenie. Rozkładając nazwę HyperText Markup Language na czynniki pierwsze można dokładnie poznać jego znaczenie. Wszystko ze względu na to, że poszczególne słowa oznaczają:

  • HyperText – hipertekst, zwany także hiperłączem, to tekst, który zawiera odniesienia do innej strony bądź tekstu, co umożliwia przejście do dowolnego miejsca w sieci przy pomocy jednego kliknięcia myszą,
  • Markup – znacznik, zwany też tagiem, wykorzystywany jest do sterowania wyglądem i funkcjonalnością strony internetowej,
  • Language – język, czyli składnia i alfabet języka HTML.

Dzięki tym funkcjom możliwe jest kompletne stworzenie strony internetowej z treścią, grafiką oraz w wybranej wersji kolorystycznej.

2. HTML a pozycjonowanie SEO

Język HTML może mieć ogromny wpływ na pozycję strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Przede wszystkim przy jego pomocy można opisywać obrazy za pomocą tekstu, co jest przydatne dla użytkowników strony. Ponadto, wykorzystując znacznik meta w sekcji <head> strony, można wpłynąć na poprawę w rankingu wyszukiwania. Do znaczników meta, zalicza się między innymi nagłówek strony, słowa kluczowe oraz opisy. Dodatkowo struktura i semantyka pomaga w budowaniu strony przejrzystej dla użytkowników, co także jest pozytywnie oceniane przez Google.

3. Gdzie jeszcze wykorzystuje się HTML

Marketing to dziedzina, która często korzysta z możliwości języka HTML. Przede wszystkim jest on wykorzystywany do tworzenia znacznika <a>, czyli linków do innych stron, a także dokumentów. Ponadto HTML pozwala na formatowanie treści, czyli zmianę czcionki, jej wielkości, grubości, ale też tworzenie list punktowych i nagłówków, które przyciągają uwagę użytkowników i zachęcają do zapoznania się z ofertą.