E-commerce – definicja

Pojęcie ecommerce to termin pochodzący z j. angielskiego, który oznacza nowoczesny handel elektroniczny, czyli prowadzenie działań sprzedażowych częściowo lub w pełni w internecie.

Najczęściej jest kojarzony z działalnością sklepów internetowych.

Procesy te obejmują również e-marketing, a także zdalną obsługę klienta poprzez kanały cyfrowe.

Istotną częścią e-commerce jest też zapewnienie szybkich dostaw towarów do klienta końcowego.

Dynamiczny rozwój branży wpłynął na przyspieszenie dostarczania przesyłek przez firmy kurierskie, jak i rozszerzenie ich oferty.

Zalety handlu internetowego ecommerce

Prowadzenie działalności z wykorzystaniem handlu internetowego niesie za sobą wiele korzyści.

Główną zaletę ecommerce jest możliwość dużej automatyzacji. Sklepy działające w tym modelu mogą prowadzić sprzedaż przez 24 godziny na dobę, a ich klientami mogą być internauci z całego świata.

E-commerce jest doskonałym sposobem na rozwój lokalnego biznesu, nawet w przypadku niewielkich sklepików osiedlowych, gdyż internet pozwala dotrzeć do odbiorców w dowolnym miejscu. Jednocześnie nowoczesne narzędzia analityczne pozwalają na stałą optymalizację procesów sprzedażowych.