Słownik pojęć marketingowych
Ecommerce – co to jest, definicja
Co to jest ecommerce? Jak wykorzystać ecommerce do rozwoju swojej firmy?

E-commerce – definicja
Pojęcie ecommerce to termin pochodzący z j. angielskiego, który oznacza nowoczesny handel elektroniczny, czyli prowadzenie działań sprzedażowych częściowo lub w pełni w internecie.
Najczęściej jest kojarzony z działalnością sklepów internetowych.
Procesy te obejmują również e-marketing, a także zdalną obsługę klienta poprzez kanały cyfrowe.
Istotną częścią e-commerce jest też zapewnienie szybkich dostaw towarów do klienta końcowego.
Dynamiczny rozwój branży wpłynął na przyspieszenie dostarczania przesyłek przez firmy kurierskie, jak i rozszerzenie ich oferty.
Zalety handlu internetowego ecommerce
Prowadzenie działalności z wykorzystaniem handlu internetowego niesie za sobą wiele korzyści.
Główną zaletę ecommerce jest możliwość dużej automatyzacji. Sklepy działające w tym modelu mogą prowadzić sprzedaż przez 24 godziny na dobę, a ich klientami mogą być internauci z całego świata.
E-commerce jest doskonałym sposobem na rozwój lokalnego biznesu, nawet w przypadku niewielkich sklepików osiedlowych, gdyż internet pozwala dotrzeć do odbiorców w dowolnym miejscu. Jednocześnie nowoczesne narzędzia analityczne pozwalają na stałą optymalizację procesów sprzedażowych.
-
b
- Buzz Marketing – co to jest, definicja
- Buyer persona – co to jest, definicja
- Brief – co to jest, definicja
- Breadcrumbs – co to jest, definicja
- Branding – co to jest, definicja
- Bounce Rate – co to jest, definicja
- Bot – co to jest, definicja
- Blog – co to jest, jak założyć
- Błąd 500 – co to jest, definicja
- Błąd 404 – co to jest, definicja
- Błąd 403 – co to jest, definicja
- Black Hat SEO – co to jest, definicja
- Bing – co to jest, definicja
- Baner reklamowy – co to jest, definicja
- Ban od Google – co to jest, definicja
-
c
- CTR (ang. Click-through-rate – Współczynnik klikalności) – co to jest, definicja
- CTA (ang. Call to Action – Wezwanie do działania) – co to jest, definicja
- CSS (ang. Cascading Style Sheets – Kaskadowe Arkusze Stylów) – co to jest, definicja
- Crawler – co to jest, definicja
- CR (ang. Conversion Rate) – co to jest, definicja
- Copywriting – co to jest, definicja
- Content marketing (marketing treści) – co to jest, definicja
- CMS (ang. Content Management System – System zarządzania treścią) – co to jest, definicja
- Cloaking – co to jest, definicja
- CDN – co to jest, definicja
- CcTLD – co to jest, definicja
- Canonical – co to jest, definicja
- Cache wyszukiwarki – co to jest, definicja
-
d
- Działania ręczne Google – co to jest, definicja
- Dynamic content (dynamiczna treść) – co to jest, definicja
- Duplicate Content, zduplikowana treść – co to jest, definicja
- DSA (ang. Dynamic Search Ads) – co to jest, definicja
- Dopasowanie przybliżone – co to jest, definicja
- Doorway page – co to jest, definicja
- Domain authority – co to jest, definicja
- Domain age – co to jest, definicja
- Disavow – co to jest, definicja
- Depozycjonowanie – co to jest, definicja
- Data Center – co to jest, definicja
- Dane strukturalne – co to jest, definicja
- Long tail (długi ogon) – co to jest, definicja
- e
- f
-
g
- GTMetrics – co to jest, definicja
- gTLD – co to jest, definicja
- Graf wiedzy – co to jest, definicja
- Google Moja Firma (Google for Business) – co to jest, definicja
- Google Mobile Speed Update – co to jest, definicja
- Google Analytics – co to jest, definicja
- Geolokalizacja google (geotargeting) – co to jest, definicja
- GDN (Google Display Network) – co to jest, definicja
- h