E-commerce – definicja
Pojęcie ecommerce to termin pochodzący z j. angielskiego, który oznacza nowoczesny handel elektroniczny, czyli prowadzenie działań sprzedażowych częściowo lub w pełni w internecie.
Najczęściej jest kojarzony z działalnością sklepów internetowych.
Procesy te obejmują również e-marketing, a także zdalną obsługę klienta poprzez kanały cyfrowe.
Istotną częścią e-commerce jest też zapewnienie szybkich dostaw towarów do klienta końcowego.
Dynamiczny rozwój branży wpłynął na przyspieszenie dostarczania przesyłek przez firmy kurierskie, jak i rozszerzenie ich oferty.
Zalety handlu internetowego ecommerce
Prowadzenie działalności z wykorzystaniem handlu internetowego niesie za sobą wiele korzyści.
Główną zaletę ecommerce jest możliwość dużej automatyzacji. Sklepy działające w tym modelu mogą prowadzić sprzedaż przez 24 godziny na dobę, a ich klientami mogą być internauci z całego świata.
E-commerce jest doskonałym sposobem na rozwój lokalnego biznesu, nawet w przypadku niewielkich sklepików osiedlowych, gdyż internet pozwala dotrzeć do odbiorców w dowolnym miejscu. Jednocześnie nowoczesne narzędzia analityczne pozwalają na stałą optymalizację procesów sprzedażowych.
- Ban od Google
- Baner reklamowy
- Bing
- Black Hat SEO
- Błąd 403
- Błąd 404
- Błąd 500
- Blog - co to jest, jak założyć
- Bot
- Bounce Rate
- Branding
- Breadcrumbs
- Brief
- Buyer persona
- Buzz Marketing
- Cache wyszukiwarki
- Canonical
- CcTLD
- CDN
- Cloaking
- CMS (ang. Content Management System – System zarządzania treścią)
- Content marketing (marketing treści)
- Copywriting
- CR (ang. Conversion Rate)
- Crawler
- CSS (ang. Cascading Style Sheets – Kaskadowe Arkusze Stylów)
- CTA (ang. Call to Action – Wezwanie do działania)
- CTR (ang. Click-through-rate – Współczynnik klikalności)
- Dane strukturalne
- Data Center
- Depozycjonowanie
- Disavow
- Domain age
- Domain authority
- Doorway page
- Dopasowanie przybliżone
- DSA (ang. Dynamic Search Ads)
- Duplicate Content, zduplikowana treść
- Dynamic content (dynamiczna treść)
- Działania ręczne Google
- GDN (Google Display Network)
- Geolokalizacja google (geotargeting)
- Google Analytics
- Google Merchant Centre (Centrum Sprzedawców Google)
- Google Mobile Speed Update
- Google Moja Firma (Google for Business)
- Search Console (Google Search Console)
- Graf wiedzy
- gTLD
- GTMetrics