fbpx

słownik pojęć marketingowych

Favicon, czyli co to?

Na czym polega favicon w marketingu

favicon w marketingu

Definicja

Favicon to mała grafika lub ikona, która reprezentuje stronę internetową. Favicon jest wykorzystywany przede wszystkim do identyfikowania witryny w pasku adresu przeglądarki, zakładkach, a także w historii przeglądania. Zazwyczaj ma niewielkie rozmiary, często 16×16 pikseli lub 32×32 pikseli. Może to być miniatura logo witryny, inny charakterystyczny symbol lub skrócony logotyp.

3 ciekawostki, które warto wiedzieć o Favicon

1. Jakie są cechy charakterystyczne Faviconów?

Tradycyjnie Favicony były przechowywane w formacie .ico. Jednak nowoczesne przeglądarki obsługują również inne formaty, takie jak PNG, GIF, czy SVG, co pozwala na większą elastyczność w projektowaniu. Z uwagi na różne rozmiary i rozdzielczości ekranów na różnych urządzeniach, witryny mogą dostarczać różne wersje Faviconów. Favicony z reguły bardzo szybko się ładują, aby nie opóźniać wczytywania strony internetowej.

2. Na czym polega spójność Faviconu z marką?

Favicony są ważnym elementem budowania spójności wizerunku marki online. Dlatego są często zgodne z ogólnym stylem i kolorystyką strony internetowej. W niektórych przypadkach mają formę animacji — subtelnej i zgodnej z ogólnym charakterem strony internetowej oraz marki.

3. W jaki sposób Favicon służy do autoryzacji?

W niektórych systemach zarządzania treścią (CMS) Favicony są wykorzystywane jako narzędzie autoryzacji. Przykładowo, różne poziomy dostępu czy statusy użytkowników mogą być oznaczane poprzez unikalne ikony Faviconów. To może pomóc w szybkim rozpoznawaniu uprawnień danego użytkownika czy nawet informować o jego roli na stronie. Zastosowanie takich właściwości autoryzacyjnych jest szczególnie przydatne w przypadku platform, gdzie administracja treścią odbywa się z udziałem wielu użytkowników o różnych poziomach dostępu.