fbpx

słownik pojęć marketingowych

Google Bowling, czyli co to?

Na czym polega Google bowling w marketingu?

google bowling w marketingu

Definicja

Google Bowling to jedna z technik Black Hat Seo, czyli nieuczciwych praktyk. Polega na tworzeniu dużej liczby sztucznych linków, które prowadzą do strony konkurenta. Jest to zatem metoda na depozycjonowanie, czyli inaczej mówiąc obniżanie rankingu strony konkurencji, tym samym sprawiając, że inna witryna może zyskać lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania w Google.

3 ciekawostki o Google Bowling

1. Dlaczego stosowany jest Google Bowling

Google w 2005 roku wprowadziło algorytm, który miał karać witryny internetowe właśnie ze sztucznym zapleczem linkowym. Było to moment, w którym także zaczęto stosować Google Bowling po to, aby osłabić konkurencję. Tworząc duże ilości bezwartościowych linków do strony konkurenta, narażamy go na spadek rankingu, a także nałożenie filtra. Jest to więc nieuczciwy sposób na radzenie sobie z konkurencją.

2. Przykłady Google Bowling

Warto wiedzieć, że Google Bowling to nie tylko tworzenie sztucznych linków. Tym mianem określa się także działania takie, jak:

  • fałszywe zgłoszenie naruszenia praw autorskich,
  • duplikacja treści,
  • tworzenie duplikatów stron internetowych konkurenta.

Takie działania także są niedozwolone i traktowane jako nieuczciwe praktyki SEO.

3. Działania zapobiegawcze Google Bowling

Aby uchronić się przed nieuczciwymi praktykami i stosowaniem Google Bowling, a także szybko móc wychwycić takie działania, warto regularnie analizować profile linków swojej witryny. W tym celu można skorzystać z darmowych, a także płatnych narzędzi pozwalających sprawdzić źródło linków.

W momencie wykrycia szkodliwych linków, należy fakt ten zgłosić do Google. Można także samodzielnie zrzec się tych linków wykorzystując narzędzia Disavow Tool. Trzeba jednak mieć na uwadze, że ich obsługa wymaga dość dużego doświadczenia, aby zrobić to poprawnie i nie narazić się na usunięcie ze strony tych właściwych i wartościowych linków.