fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Indeks wyszukiwarki, czyli co to?

Na czym polega Indeks wyszukiwarki?

Definicja

Mianem indeksu wyszukiwarki określa się bazę danych, która jest dostępna w wyszukiwarce. Zawiera najważniejsze informacje zebrane przez roboty. Inaczej mówiąc, w bazie znajdują się wszystkie witryny internetowe znane wyszukiwarce. Roboty wyszukiwarki stale przeszukują Internet i odnajdują, a następnie analizują strony www.

3 ciekawostki o indeksach wyszukiwarki

1. Analiza stron internetowych

Roboty wyszukiwarek po znalezieniu nowej strony internetowej dokładnie ją analizują. Zawartość witryny jest oceniana pod kątem jakości, ale też merytorycznej wiedzy i ogólnej tematyki. Dodatkowo Googleboty zwracają uwagę na:

  • nagłówki,
  • adresy URL,
  • treść,
  • obrazy,
  • pliki graficzne.

Warto więc zadbać, aby nowo powstała strona www miała starannie opracowaną treść, a obrazy i elementy graficzne były poprawnie umieszczone w odpowiednim formacie. Dobrze jest także same treści zoptymalizować pod kątem SEO i wprowadzić słowa kluczowe.

2. Indeksowanie witryny internetowej

Po wykryciu oraz dokonaniu analizy danej strony www może zostać ona zaindeksowana. Oznacza to, że po indeksowaniu będzie ona widoczna w wynikach wyszukiwania oraz będzie rankowana. Od tej pory prowadzone działania SEO mogą być skutecznie przeprowadzane, a pozycja w wyszukiwarce może być wyższa.

W przypadku wykrycia błędów nowa strona nie zostanie zaindeksowana. Będzie to skutkować tym, że będzie ona mogła być odwiedzana tylko po wprowadzeniu adresu URL w pasku przeglądarki bądź w przypadku kliknięcia w link bezpośrednio do niej prowadzony.

3. Czas indeksowania witryny internetowej w Google

To, w jakim czasie roboty Google odnajdą nową witrynę oraz przystąpią do jej analizy przed indeksacją, nie jest znane. Może to być kilka dni lub miesięcy. Z tego też względu udostępniono narzędzia, które pozwolą ten proces przyspieszyć. Aby to zrobić należy:

  • daną stronę zgłosić do indeksowania w Google Search Console,
  • utworzyć odpowiednią strukturę linków wewnętrznych,
  • dodać na portalach o wysokiej jakości linki odsyłające do strony,
  • dodać mapę HTML oraz XML.

Postęp w indeksacji strony może być monitorowany poprzez wykorzystanie raportu o stanie indeksowania. Można także wykorzystać narzędzie do sprawdzenia adresów URL.