fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Interakcje, czyli co to?

Na czym polegają Interakcje?

Definicja

Interakcje to określenie stosowane do opisania działań, jakie podejmują użytkownicy. Jest ono szczególnie popularne w odniesieniu do reklamy internetowej. Interakcja może mieć bardzo różnorodną formę oraz odmianę.

3 ciekawostki o interakcji

1. Rodzaje interakcji

Aktywności podejmowane przez użytkowników w czasie odwiedzania strony internetowej to przede wszystkim:

  • przewijanie,
  • kliknięcie,
  • czytanie,
  • przejście do kolejnych podstron,
  • skorzystanie z formularza kontaktowego.

2. W przypadku kampanii reklamowych w zależności od ich rodzaju do interakcji zalicza się:

  • obejrzenie reklamy w formie wideo,
  •  kliknięcie w reklamę,
  • wyświetlenie reklamy,
  • zapis do newslettera,
  • kontakt poprzez formularz.

To kilka najbardziej popularnych rodzajów interakcji. Istnieje ich więcej, szczególnie jeżeli mowa jest o kampaniach reklamowych.

3. O czym informują interakcje?

Interakcje są bardzo ważne z punktu widzenia prowadzonych działań reklamowych. Pozwalają bowiem uzyskać informacje na temat skuteczności kampanii. Można także obliczyć współczynnik interakcji, który pozwala przede wszystkim na sprawdzenie, czy odbiorcy kampanii reklamowej wchodzą w interakcję z konkretną reklamą, czy też pozostają na nią obojętni. Niska wartość wskaźnika może sugerować, że konieczna jest modyfikacja reklamy, ponieważ nie przynosi ona zamierzonych efektów.