fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Intuicyjność nawigacji, czyli co to?

Na czym polega Intuicyjność nawigacji?

Definicja

Intuicyjna nawigacja to jeden z istotniejszych elementów każdej strony internetowej. Wszystko ze względu na to, że odpowiada za użyteczność strony oraz łatwość poruszania się po niej. Głównym zadaniem nawigacji na stronie jest przeprowadzenie użytkownika przez jej wszystkie podstrony, tak by nie potrzebował on dodatkowej pomocy.

3 ciekawostki o intuicyjności nawigacji

1. Jak wygląda nawigacja strony?

Poprzez nawigację strony rozumie się wewnętrzną strukturę linków. Są to połączenia między poszczególnymi podstronami, które sprawiają, że korzystanie z danej strony internetowej jest proste oraz intuicyjne dla użytkowników. Struktura linków składa się z kilku elementów takich, jak:

  • hierarchia treści,
  • przejrzyste menu oraz podział na kategorie i podkategorie,
  • linkowanie z artykułów blogowych do produktów,
  • wyszukiwarka,
  • logo.

Dodatkowo elementem nawigacji strony są także inne funkcjonalne elementy, które zależą od charakteru danego serwisu. Mogą to być podstrony logowania lub rejestracji, co jest szczególnie popularne w przypadku sklepów internetowych.

2. Tworzenie intuicyjnej nawigacji strony

Aby stworzyć stronę przyjazną użytkownikom, warto dokładnie przemyśleć jej budowę już na etapie projektowania. Istotne jest stworzenie prostego menu, które pozwoli użytkownikom szybko odnaleźć potrzebne informacje. Kolejnym elementem intuicyjnej nawigacji są tak zwane breadcrumbsy. Umożliwiają one śledzenie użytkownikom swojej aktualnej lokalizacji na witrynie oraz ułatwiają poruszanie się po niej. Dodatkowo breadcrumbsy są czynnikiem wpływającym na ranking Google.

3. Intuicyjność nawigacji a SEO

Intuicyjna nawigacja strony nie tylko sprawia, że użytkownicy szybko odnajdują na niej pożądane informacje, ale też usprawnia crawlowanie witryny przez Google roboty. Oznacza to, że prawidłowa nawigacja wpływa też na konwersję oraz większą widoczność w Internecie. To przyczyniać się może do większej efektywności działań SEO i lepszej pozycji w wynikach wyszukiwania Google danej strony internetowej.