fbpx

słownik pojęć marketingowych

Fraza, czyli co to?

Jak działa fraza?

fraza w marketingu

Definicja

Fraza to potoczne określenie dla frazy kluczowej, czyli zwrotu lub też zestawienia kilku słów, na które pozycjonowana jest dana strona. Fraza kluczowa nazywana jest także z języka angielskiego keyphrase lub keyword, czyli słowem kluczowym. Fraza jest wpisywana w pole wyszukiwarki w przeglądarce internetowej przez użytkowników poszukujących informacji na dany temat.

3 ciekawostki o frazach

1. Rodzaje fraz

Wyróżnia się kilka podstawowych fraz, których podział odnosi się do tego, czego dotyczą. Do najpopularniejszych fraz zalicza się:

  • ogólne frazy – zawierają nie więcej niż dwa słowa,
  • lokalne słowa kluczowe – nawiązują do konkretnych miast, regionów, województw, czy obszarów geograficznych,
  • frazy długiego ogona – składają się z większej liczby słów kluczowych,
  • frazy brandowe – to słowa kluczowe wykorzystywane do znalezienia informacji o konkretnej marce,
  • frazy branżowe – odnoszą się do zagadnień charakterystycznych dla danej branży.

Wyróżnia się także wiele innych rodzajów fraz, jak chociażby słowa kluczowe, które wspomagają kampanie marketingowe.

2. Frazy kluczowe a pozycjonowanie stron

Frazy kluczowe oraz pozycjonowanie stron są ze sobą ściśle powiązane. Pozycjonowanie opiera się właśnie na frazach różnego rodzaju. Trzeba jednak pamiętać, że nie mogą być przypadkowe, a odpowiednio dopasowane do tematyki strony oraz oferowanego asortymentu, czy usług. Jeżeli treści na witrynie internetowej zostaną dostosowane pod frazy kluczowe, wtedy możliwe jest osiągnięcie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwarki Google. To z kolei przekłada się na większy ruch na stronie, a także zwiększa szanse na zdobycie nowych klientów.

3. Wybór trafnych fraz

Wybór odpowiednio dopasowanych fraz kluczowych nie zawsze jest prosty. Proces ten wiąże się między innymi ze znalezieniem luk w strategii SEO, poznaniem rynku oraz preferencji potencjalnych klientów. Można się wspomóc w tworzeniu trafionych fraz korzystając z kilku dostępnych narzędzi takich, jak Planer słów kluczowych Google Ads, Moz Keyword Explorer, czy Ubersuggest.