fbpx

słownik pojęć marketingowych

Frazy informacyjne, czyli co to?

Na czym polegają frazy informacyjne w marketingu?

fraza w marketingu

Definicja

Frazy informacyjne z reguły mają pomóc użytkownikom w uzyskaniu konkretnej wiedzy na dany temat. Służą więc do rozwiązania jakiegoś problemu bądź poszerzania wiedzy. Często mają formę pytań i są mocno sprecyzowane. Z tego też względu w przypadku fraz informacyjnych najlepiej będą sprawdzać się artykuły blogowe.

3 ciekawostki o frazach informacyjnych

1. Wykorzystanie fraz informacyjnych

Zazwyczaj najwięcej informacji o danym problemie umieścić można w artykułach blogowych. Pozwalają one w nieco luźniejszej formie odpowiedzieć użytkownikom na nurtujące ich pytania, rozwiać wątpliwości, a także pokazać krok po kroku, jak postępować w danej sytuacji. Poza artykułami blogowymi frazy informacyjne można wykorzystać także w:

  • podcastach,
  • e-bookach,
  • postach zamieszczanych w mediach społecznościowych
  • sekcji FAQ.

Po wpisaniu danego zapytania w wyszukiwarkę Google pojawią się nie tylko informacje w postaci tekstu, ale też i filmików, co jest szczególnie częste w przypadku wykonywania czynności.

2. Dlaczego warto odpowiadać na frazy informacyjne?

Frazy informacyjne w porównaniu do ogólnych mają zazwyczaj mniejszą liczbę wyszukiwań. Jednak dają dodatkowe korzyści, którymi są:

  • pokazanie witryny i autora tekstu jako eksperta w danej kategorii,
  • budowanie świadomości wśród internautów,
  • dobrze przygotowana treść może zachęcić użytkownika do przeglądania danej strony, co może przełożyć się na wzrost konwersji.

Dodatkowo zapytania informacyjne, pod które tworzone są treści, mogą pomóc w znalezieniu nowych klientów.

3. Jak dobierać frazy informacyjne?

Aby dobrze wpasować się w potrzeby użytkowników, warto szukać informacji o problemach, z jakimi się spotykają na tematycznych forach. Dodatkowo można korzystać z przeglądarki i opcji samo uzupełniania, która podpowie często zadawane przez internautów pytania. Innym sposobem na dobranie fraz informacyjnych jest korzystanie z narzędzi takich, jak:

  • Google Trends,
  • Planer słów kluczowych Google Ads,
  • SEMSTORM.

Dobrą opcją jest także inspiracja sekcją Związane z tym wyszukiwaniem, która znajduje się na dole pierwszej strony z proponowanymi wynikami w Google.