fbpx

słownik pojęć marketingowych

Google Analytics, czyli co to?

Jak działa Google Analytics w marketingu?

EAT w marketingu

Definicja

Google Analytics to narzędzie od Google, które zapewnia statystyki i pozwala na analizowanie zachowań użytkowników na danej stronie internetowej, a także w aplikacjach. Usługa ta jest bezpłatna i może z niej skorzystać każdy, kto założy konto Google. Analiza i zbieranie danych jest możliwe dzięki umieszczeniu na witrynie www specjalnego kodu Java Script.

3 ciekawostki o Google Analytics

1. Jakie informacje są zbierane przez Google Analytics?

Google Analytics pozwala na gromadzenie i analizowanie bardzo różnorodnych danych. Można je przeglądać w formie obszernych raportów. Najczęściej właściciele stron internetowych mogą uzyskać kompleksowe dane:

  • o tym, jak użytkownicy trafiają na ich stronę,
  • z jakiego obszaru geograficznego są użytkownicy odwiedzający daną stronę,
  • o systemie operacyjnym, z którego korzystają użytkownicy przeglądający stronę,
  • o zachowaniach użytkowników – jak długo pozostają na stronie lub czy przeglądają poszczególne karty,
  • o zainteresowaniach użytkowników,
  • o płci oraz wieku odwiedzających witrynę.

Wszystkie te dane zbierane są podczas analizy ruchu na stronie www.

2. Raporty Google Analytics

Najważniejsze dane zbierane oraz analizowane przez Google Analytics przedstawiane są między innymi w raportach. Najpopularniejszym jest raport ukazujący informacje o pozyskiwaniu, ruchu oraz kanałach, z jakich przybywają nowi użytkownicy. W takim raporcie znajduje się między innymi:

  • współczynnik odrzuceń,
  • średni czas trwania sesji,
  • realizacja celów,
  • średnia ilość stron na sesję,
  • liczba wygenerowanych sesji,
  • informacja, które produkty zostały kupnie,
  • kwota transakcji,
  • liczba transakcji,
  • liczbę wyświetleń konkretnego produktu.

Jest to tylko kilka przykładów, a dane, jakie można uzyskać dzięki Google Analytics są jeszcze obszerniejsze.

3. Jak dodać stronę do Google Analytics?

Po założeniu konta Google i Google Analytics należy zalogować się do panelu i wybrać zakładkę administracja. Tam tworząc nowe konto i podając adres strony internetowej, otrzymuje się kod, który umieszcza się we wszystkich podstronach danej witryny.