fbpx

Słownik pojęć marketingowych

Konwersja, Współczynnik konwersji, Optymalizacja Konwersji – co to jest

Co to jest konwersja i współczynnik konwersji? Jak optymalizować konwersję by poprawić sprzedaż?

konwersja-strona-internetowa, słownik

Konwersja, Współczynnik konwersji, Optymalizacja Konwersji (ang. Conversion Rate Optimization) – definicja

Pojęcie „konwersja” oznacza przekształcanie, a w kontekście marketingu internetowego określa realizację przez potencjalnego klienta czy odbiorcę treści danego celu związanego z działaniami promocyjnymi.

Możemy tutaj wyróżnić zdarzenia takie jak:

  • zapis do newslettera,
  • pobranie pliku,
  • zakup produktu lub usługi,
  • rejestracja nowego konta,
  • przesłanie danych kontaktowych,
  • kliknięcie banera reklamowego,
  • obejrzenie filmu,
  • przeczytanie artykułu na blogu.
prace-przy-audycie-ux, słownik

Co to jest współczynnik konwersji?

Parametrem, który pozwala na analizę efektywności działań, jest współczynnik konwersji (ang. Conversion Rate) nazywany również skrótowo CR.

Stanowi on iloraz liczby wykonanych czynności oraz ilości odwiedzin danej podstrony czy landing page pomnożony przez 100%.

Im wyższy jest procentowy wynik, tym efektywniejsza jest nasza strategia.

Wskaźnik może być w łatwy sposób mierzony poprzez narzędzia analityczne Google Analytics i jest jednym z kluczowych elementów oceny jakości płatnych kampanii reklamowych w modelu CPC prowadzonych w wyszukiwarce.

Na czym polega Optymalizacja Konwersji (ang. Conversion Rate Optimization)?

Zwiększaniu parametru CR służy Optymalizacja Konwersji (ang. Conversion Rate Optimization).

Stosowanie odpowiednich technik w tym zakresie wymiernie przekłada się na zwiększenie sprzedaży produktów i usług w kanałach internetowych.

Do metod pozwalających na podniesienie tego współczynnika zaliczamy:

  • kompleksowe testy A/B,
  • oferowanie wielu metod płatności i wysyłki w e-sklepie,
  • publikowanie unikalnych opisów na temat dostępnego w sklepie asortymentu,
  • stosowanie efektywnych przycisków CTA (ang. Call To Action),
  • stałe analizowanie zachowań klientów i wdrażanie bieżących zmian.

Bardzo istotnym elementem wpływającym na skuteczną Optymalizację Konwersji jest również stworzenie czytelnych i przejrzystych regulaminów sprzedaży oraz klarownej polityki reklamacji.

Negatywny wpływ na wskaźnik CR mają nieprecyzyjne opisy i nagłówki, a także niskiej jakości, powtarzalne zdjęcia, grafiki oraz filmy.