Konwersja, Współczynnik konwersji, Optymalizacja Konwersji (ang. Conversion Rate Optimization) – definicja
Pojęcie „konwersja” oznacza przekształcanie, a w kontekście marketingu internetowego określa realizację przez potencjalnego klienta czy odbiorcę treści danego celu związanego z działaniami promocyjnymi.
Możemy tutaj wyróżnić zdarzenia takie jak:
- zapis do newslettera,
- pobranie pliku,
- zakup produktu lub usługi,
- rejestracja nowego konta,
- przesłanie danych kontaktowych,
- kliknięcie banera reklamowego,
- obejrzenie filmu,
- przeczytanie artykułu na blogu.
Konwertowanie jest synergicznie związane z innymi elementami strategii marketingowej, czyli pozycjonowaniem SEO, kampaniami CPC oraz tworzeniem sekcji blogowej i obecnością w mediach społecznościowych.
Co to jest współczynnik konwersji?
Parametrem, który pozwala na analizę efektywności działań, jest współczynnik konwersji (ang. Conversion Rate) nazywany również skrótowo CR.
Stanowi on iloraz liczby wykonanych czynności oraz ilości odwiedzin danej podstrony czy landing page pomnożony przez 100%.
Im wyższy jest procentowy wynik, tym efektywniejsza jest nasza strategia.
Wskaźnik może być w łatwy sposób mierzony poprzez narzędzia analityczne Google Analytics i jest jednym z kluczowych elementów oceny jakości płatnych kampanii reklamowych w modelu CPC prowadzonych w wyszukiwarce.

Na czym polega Optymalizacja Konwersji (ang. Conversion Rate Optimization)?
Zwiększaniu parametru CR służy Optymalizacja Konwersji (ang. Conversion Rate Optimization).
Stosowanie odpowiednich technik w tym zakresie wymiernie przekłada się na zwiększenie sprzedaży produktów i usług w kanałach internetowych.
Do metod pozwalających na podniesienie tego współczynnika zaliczamy:
- kompleksowe testy A/B,
- oferowanie wielu metod płatności i wysyłki w e-sklepie,
- publikowanie unikalnych opisów na temat dostępnego w sklepie asortymentu,
- stosowanie efektywnych przycisków CTA (ang. Call To Action),
- stałe analizowanie zachowań klientów i wdrażanie bieżących zmian.
Bardzo istotnym elementem wpływającym na skuteczną Optymalizację Konwersji jest również stworzenie czytelnych i przejrzystych regulaminów sprzedaży oraz klarownej polityki reklamacji.
Negatywny wpływ na wskaźnik CR mają nieprecyzyjne opisy i nagłówki, a także niskiej jakości, powtarzalne zdjęcia, grafiki oraz filmy.
- GDN (Google Display Network)
- Geolokalizacja google (geotargeting)
- Google Analytics
- Google Merchant Centre (Centrum Sprzedawców Google)
- Google Mobile Speed Update
- Google Moja Firma (Google for Business)
- Search Console (Google Search Console)
- Graf wiedzy
- gTLD
- GTMetrics
- Karty rozszerzone
- Katalog stron
- Keyword density
- Keyword stuffing
- Kliknięcie
- Komenda cache
- Konwersja, Współczynnik konwersji, Optymalizacja Konwersji - co to jest
- KPI – (ang. Key Performance Indicator)
- Landing page
- Link baiting
- Link profile
- Linki naturalne
- Linki sponsorowane
- Linkowanie (ang. Link building), backlink
- Long tail (długi ogon)
- LTV (ang. Lifetime value)
- Marketing automation
- Marketing mobilny
- Media społecznościowe
- Meta tagi
- Marker danych
- Metatag description
- Metatag robots
- Mikroformaty
- Merchant Center
- Meta Keywords
- Mobile Friendly Test