Landing page – definicja
Witryna typu landing page to odmiana strony internetowej zaprojektowanej z myślą o przyciągnięciu uwagi odbiorców i sprzedaży konkretnego produktu lub usługi.
Jest zbudowana w celu zachęcenia internauty do podjęcia określonego działania, np. zakupu towaru, pobrania e-booka, zapisu na webinar czy pozostawieniu danych kontaktowych.
Zawiera zazwyczaj nacechowane emocjonalnie treści tekstowe oraz graficzne, a także odpowiednio dopracowane przyciski CTA (Call-To-Action) skłaniające do kliknięcia.
Czemu służy, jakie cele realizuje landing page?
Profesjonalny landing page służy zazwyczaj do efektywnego zbierania leadów, czyli pozyskiwania kontaktów (imię, numer telefonu, adres e-mail) do osób, potencjalnie zainteresowanych naszą ofertą.
Nieco rzadziej jest elementem kompleksowych kampanii reklamowych mających na celu budowanie świadomości i wizerunku marki albo wzrost wyniku sprzedażowego.
Elementy, które powinna zawierać tego rodzaju strona to wzbudzające ciekawość hasło, angażujący content, który jednocześnie dobrze opisuje produkt oraz skuteczne CTA i formularz kontaktowy.
- Karty rozszerzone
- Katalog stron
- Keyword density
- Keyword stuffing
- Kliknięcie
- Komenda cache
- Konwersja, Współczynnik konwersji, Optymalizacja Konwersji - co to jest
- KPI – (ang. Key Performance Indicator)
- Landing page
- Link baiting
- Link profile
- Linki naturalne
- Linki sponsorowane
- Linkowanie (ang. Link building), backlink
- Long tail (długi ogon)
- LTV (ang. Lifetime value)
- Marketing automation
- Marketing mobilny
- Media społecznościowe
- Meta tagi
- Marker danych
- Metatag description
- Metatag robots
- Mikroformaty
- Merchant Center
- Meta Keywords
- Mobile Friendly Test