Landing page – definicja

Witryna typu landing page to odmiana strony internetowej zaprojektowanej z myślą o przyciągnięciu uwagi odbiorców i sprzedaży konkretnego produktu lub usługi.

Jest zbudowana w celu zachęcenia internauty do podjęcia określonego działania, np. zakupu towaru, pobrania e-booka, zapisu na webinar czy pozostawieniu danych kontaktowych.

Zawiera zazwyczaj nacechowane emocjonalnie treści tekstowe oraz graficzne, a także odpowiednio dopracowane przyciski CTA (Call-To-Action) skłaniające do kliknięcia.

Czemu służy, jakie cele realizuje landing page?

Profesjonalny landing page służy zazwyczaj do efektywnego zbierania leadów, czyli pozyskiwania kontaktów (imię, numer telefonu, adres e-mail) do osób, potencjalnie zainteresowanych naszą ofertą.

Nieco rzadziej jest elementem kompleksowych kampanii reklamowych mających na celu budowanie świadomości i wizerunku marki albo wzrost wyniku sprzedażowego.

Elementy, które powinna zawierać tego rodzaju strona to wzbudzające ciekawość hasło, angażujący content, który jednocześnie dobrze opisuje produkt oraz skuteczne CTA i formularz kontaktowy.