Słownik pojęć marketingowych
Landing page – co to jest, definicja
Co to jest landing page? Jakie są rodzaje? Jakie cele spełnia landing page?

Landing page – definicja
Witryna typu landing page to odmiana strony internetowej zaprojektowanej z myślą o przyciągnięciu uwagi odbiorców i sprzedaży konkretnego produktu lub usługi.
Jest zbudowana w celu zachęcenia internauty do podjęcia określonego działania, np. zakupu towaru, pobrania e-booka, zapisu na webinar czy pozostawieniu danych kontaktowych.
Zawiera zazwyczaj nacechowane emocjonalnie treści tekstowe oraz graficzne, a także odpowiednio dopracowane przyciski CTA (Call-To-Action) skłaniające do kliknięcia.
Czemu służy, jakie cele realizuje landing page?
Profesjonalny landing page służy zazwyczaj do efektywnego zbierania leadów, czyli pozyskiwania kontaktów (imię, numer telefonu, adres e-mail) do osób, potencjalnie zainteresowanych naszą ofertą.
Nieco rzadziej jest elementem kompleksowych kampanii reklamowych mających na celu budowanie świadomości i wizerunku marki albo wzrost wyniku sprzedażowego.
Elementy, które powinna zawierać tego rodzaju strona to wzbudzające ciekawość hasło, angażujący content, który jednocześnie dobrze opisuje produkt oraz skuteczne CTA i formularz kontaktowy.
- i
-
k
- KPI – (ang. Key Performance Indicator) – co to jest, definicja
- Konwersja, Współczynnik konwersji, Optymalizacja Konwersji – co to jest
- Komenda cache – co to jest, definicja
- Kliknięcie – co to jest, definicja
- Keyword stuffing – co to jest, definicja
- Keyword density – co to jest, definicja
- Katalog stron – co to jest, definicja
- Karty rozszerzone – co to jest, definicja
-
l
- LTV (ang. Lifetime value) – co to jest, definicja
- Long tail (długi ogon) – co to jest, definicja
- Linkowanie (ang. Link building), backlink – co to jest, definicja
- Linki sponsorowane – co to jest, definicja
- Linki naturalne – co to jest, definicja
- Link profile – co to jest, definicja
- Link baiting – co to jest, definicja
- Landing page – co to jest, definicja
-
m
- Mobile Friendly Test – co to jest, definicja
- Meta keywords – co to jest, definicja
- Merchant Center – co to jest, definicja
- Mikroformaty – co to jest, definicja
- Metatag robots – co to jest, definicja
- Metatag description – co to jest, definicja
- Marker danych – co to jest, definicja
- Meta tagi – co to jest, definicja
- Media społecznościowe – co to jest, definicja
- Marketing mobilny – co to jest, definicja
- Marketing automation – co to jest, definicja
- n
-
O
- Organiczne wyniki Google (inaczej bezpłatne, naturalne), Ruch organiczny
- Organic traffic – co to jest, definicja
- Optymalizacja pod wyszukiwarki – co to jest, definicja
- Outbound marketing – co to jest, definicja
- Open Source – co to jest, definicja
- Organiczne wyniki Google (inaczej bezpłatne, naturalne), Ruch organiczny