Narzędzie Google służące uporządkowaniu najważniejszych danych, dzięki czemu są one łatwiejsze do wyłapania przez wyszukiwarkę oraz potencjalnych klientów. Tak, jak tradycyjny marker do pisania, umożliwia ono zaznaczenie konkretnych informacji oraz umieszczenie ich w wynikach wyszukiwania.
Narzędzie przydaje się przede wszystkim w ukazywaniu konkretnych produktów (umożliwia zaznaczenie m.in. ich ceny oraz marki), miejsc (wskazuje ich adres), wydarzeń (wyróżnia ich rodzaj), a także artykułów (podkreśla słowa kluczowe lub na przykład tytuły filmów czy seriali w przypadku recenzji).
Jak działa marker danych i czy warto nad nim pracować?
Marker danych Google to część Google Search Console, więc najpierw trzeba posiadać konto na tym portalu. Następnie należy wprowadzić adres URL witryny i zacząć dopisywać konkretne elementy, które wyszukiwarka zacznie później automatycznie wyróżniać, co poprawia widoczność strony.
Mimo że przygotowanie całości zajmuje nieco czasu i wymaga aktualizacji po każdej zmianie, to opanowanie podstaw nie jest trudne, więc poradzą sobie z tym nawet amatorzy. Oprócz tego za korzystanie z narzędzia nie trzeba płacić, a stanowi całkiem niezły sposób na wyróżnienie najważniejszych danych.
- Karty rozszerzone
- Katalog stron
- Keyword density
- Keyword stuffing
- Kliknięcie
- Komenda cache
- Konwersja, Współczynnik konwersji, Optymalizacja Konwersji - co to jest
- KPI – (ang. Key Performance Indicator)
- Landing page
- Link baiting
- Link profile
- Linki naturalne
- Linki sponsorowane
- Linkowanie (ang. Link building), backlink
- Long tail (długi ogon)
- LTV (ang. Lifetime value)
- Marketing automation
- Marketing mobilny
- Media społecznościowe
- Meta tagi
- Marker danych
- Metatag description
- Metatag robots
- Mikroformaty
- Merchant Center
- Meta Keywords
- Mobile Friendly Test
- Organiczne wyniki Google (inaczej bezpłatne, naturalne), Ruch organiczny
- Open Source
- Outbound Marketing
- Optymalizacja pod wyszukiwarki
- Organic Traffic