słownik pojęć makretingowych
Marker danych – co to jest, definicja
Marker danych – definicja. Co to jest?

Narzędzie Google służące uporządkowaniu najważniejszych danych, dzięki czemu są one łatwiejsze do wyłapania przez wyszukiwarkę oraz potencjalnych klientów. Tak, jak tradycyjny marker do pisania, umożliwia ono zaznaczenie konkretnych informacji oraz umieszczenie ich w wynikach wyszukiwania.
Narzędzie przydaje się przede wszystkim w ukazywaniu konkretnych produktów (umożliwia zaznaczenie m.in. ich ceny oraz marki), miejsc (wskazuje ich adres), wydarzeń (wyróżnia ich rodzaj), a także artykułów (podkreśla słowa kluczowe lub na przykład tytuły filmów czy seriali w przypadku recenzji).
Jak działa marker danych i czy warto nad nim pracować?
Marker danych Google to część Google Search Console, więc najpierw trzeba posiadać konto na tym portalu. Następnie należy wprowadzić adres URL witryny i zacząć dopisywać konkretne elementy, które wyszukiwarka zacznie później automatycznie wyróżniać, co poprawia widoczność strony.
Mimo że przygotowanie całości zajmuje nieco czasu i wymaga aktualizacji po każdej zmianie, to opanowanie podstaw nie jest trudne, więc poradzą sobie z tym nawet amatorzy. Oprócz tego za korzystanie z narzędzia nie trzeba płacić, a stanowi całkiem niezły sposób na wyróżnienie najważniejszych danych.
-
k
- KPI – (ang. Key Performance Indicator) – co to jest, definicja
- Konwersja, Współczynnik konwersji, Optymalizacja Konwersji – co to jest
- Komenda cache – co to jest, definicja
- Kliknięcie – co to jest, definicja
- Keyword stuffing – co to jest, definicja
- Keyword density – co to jest, definicja
- Katalog stron – co to jest, definicja
- Karty rozszerzone – co to jest, definicja
-
l
- LTV (ang. Lifetime value) – co to jest, definicja
- Long tail (długi ogon) – co to jest, definicja
- Linkowanie (ang. Link building), backlink – co to jest, definicja
- Linki sponsorowane – co to jest, definicja
- Linki naturalne – co to jest, definicja
- Link profile – co to jest, definicja
- Link baiting – co to jest, definicja
- Landing page – co to jest, definicja
-
m
- Mobile Friendly Test – co to jest, definicja
- Meta keywords – co to jest, definicja
- Merchant Center – co to jest, definicja
- Mikroformaty – co to jest, definicja
- Metatag robots – co to jest, definicja
- Metatag description – co to jest, definicja
- Marker danych – co to jest, definicja
- Meta tagi – co to jest, definicja
- Media społecznościowe – co to jest, definicja
- Marketing mobilny – co to jest, definicja
- Marketing automation – co to jest, definicja
- n
-
O
- Organiczne wyniki Google (inaczej bezpłatne, naturalne), Ruch organiczny
- Organic traffic – co to jest, definicja
- Optymalizacja pod wyszukiwarki – co to jest, definicja
- Outbound marketing – co to jest, definicja
- Open Source – co to jest, definicja
- Organiczne wyniki Google (inaczej bezpłatne, naturalne), Ruch organiczny
-
p
- SEA (Search Engine Advertising) – co to jest, definicja
- Page rank – co to jest, definicja
- PPC (ang. Pay Per Click) – co to jest, definicja
- Przekierowanie 302 – co to jest, definicja
- Przekierowanie 301 – co to jest, definicja
- Personalizacja wyników wyszukiwania – co to jest, definicja
- Partial match anchor – co to jest, definicja
- Presell pages – co to jest, definicja
- Pingwin Google – co to jest, definicja
- Pingowanie – co to jest, definicja
- Pozycjonowanie (ang. SEO) – co to jest, definicja
- PLA (ang. Product Listing Ads) – co to jest, definicja
- Performance marketing – co to jest, definicja
- Adsense – co to jest, definicja