słownik pojęć marketingowych
Media społecznościowe – co to jest, definicja
Media społecznościowe – definicja. Co to jest, popularne media społecznościowe.

Serwisy skupiające internautów o różnych zainteresowaniach, budujących pewną społeczność, to media społecznościowe. Umożliwiają interakcje i komunikację pomiędzy internautami, tworzenie własnych profili czy udostępnianie treści tekstowych, graficznych oraz audio i video. Stanowią też nowoczesne medium wykorzystywane przez marki do promocji produktów lub usług. Obecność w nich jest obecnie nierozłącznym elementem strategii marketingowej każdego nowoczesnego przedsiębiorstwa, jak i fundacji czy instytucji.
Portal Facebook
Najpopularniejszym serwisem społecznościowym na świecie jest obecnie portal Facebook. Założony w 2004 roku przez Marka Zuckerberga skupia ponad 2 miliardy użytkowników z całego globu. Jego zasadniczą częścią jest tzw. oś czasu, na której wyświetlane są posty użytkowników oraz stron (tzw. fanpage). Witryna umożliwia dzielenie się treściami tekstowymi, a także zdjęciami, obrazami, filmami czy animacjami. Stanowi jednocześnie bardzo rozbudowane narzędzie do prowadzenia płatnych kampanii reklamowych.
Aplikacja Instagram
Jedną z najczęściej instalowanych aplikacji na smartfony jest Instagram. Jednocześnie stanowi ona popularne medium społecznościowe ściśle zintegrowane z Facebookiem. Ideą serwisu jest publikowanie zdjęć lub filmów wraz z opisami oraz charakterystycznymi hashtagami (słowami poprzedzonymi znakiem „#” kategoryzującymi daną treść). Pozwala także na geotagowanie, czyli oznaczanie lokalizacji geograficznej, w której wykonano fotografię lub innego rodzaju publikację. Pozwala także na prowadzenie transmisji „na żywo” przy pomocy telefonu.
Serwis YouTube
Witryną, którą również zaliczamy do mediów społecznościowych, jest amerykański serwis YouTube. Pozwala on na publikowanie filmów oraz komentowanie i ocenianie ich. Jego istotą są kanały twórców (nazywanych często „youtuberami”), na których mogą oni udostępniać tworzone przez siebie treści. Oglądanie video jest bezpłatne, jednakże emisja może być przerywana reklamami. Portal pozwala reklamodawcom na tworzenie wideo reklamowych i dystrybuowanie ich do konkretnych grup odbiorców. Możliwe jest też emitowanie transmisji live.
Portal mikroblogowy Twitter
Bazujący na publikowaniu krótkich komunikatów tekstowych opcjonalnie wzbogaconych zdjęciami, infografikami lub filmami Twitter to kolejny serwis należący do mediów społecznościowych. Posty w formie tekstów o ograniczonej długości są zwykle wzbogacone hashtagami i oznaczeniami innych profili. Jego ideą jest budowanie personalnych mikroblogów, jednakże z tej możliwości komunikacji korzystają również marki i instytucje publiczne.
Blogi internetowe
Dzienniki internetowe nazywane również blogami także klasyfikowane są jako media społecznościowe. Stanowią one formę stron internetowych, na których publikowane są głównie wpisy tekstowe opcjonalnie wzbogacone o grafiki, zdjęcia, treści audio i video. Ich twórcy nazywani są blogerami. Osoby, które zgromadziły wokół swojej witryny blogowej duże grono zaangażowanych odbiorców, często są wykorzystywane do współpracy przy promocji marek, produktów i usług.
-
k
- KPI – (ang. Key Performance Indicator) – co to jest, definicja
- Konwersja, Współczynnik konwersji, Optymalizacja Konwersji – co to jest
- Komenda cache – co to jest, definicja
- Kliknięcie – co to jest, definicja
- Keyword stuffing – co to jest, definicja
- Keyword density – co to jest, definicja
- Katalog stron – co to jest, definicja
- Karty rozszerzone – co to jest, definicja
-
l
- LTV (ang. Lifetime value) – co to jest, definicja
- Long tail (długi ogon) – co to jest, definicja
- Linkowanie (ang. Link building), backlink – co to jest, definicja
- Linki sponsorowane – co to jest, definicja
- Linki naturalne – co to jest, definicja
- Link profile – co to jest, definicja
- Link baiting – co to jest, definicja
- Landing page – co to jest, definicja
-
m
- Mobile Friendly Test – co to jest, definicja
- Meta keywords – co to jest, definicja
- Merchant Center – co to jest, definicja
- Mikroformaty – co to jest, definicja
- Metatag robots – co to jest, definicja
- Metatag description – co to jest, definicja
- Marker danych – co to jest, definicja
- Meta tagi – co to jest, definicja
- Media społecznościowe – co to jest, definicja
- Marketing mobilny – co to jest, definicja
- Marketing automation – co to jest, definicja
- n
-
O
- Organiczne wyniki Google (inaczej bezpłatne, naturalne), Ruch organiczny
- Organic traffic – co to jest, definicja
- Optymalizacja pod wyszukiwarki – co to jest, definicja
- Outbound marketing – co to jest, definicja
- Open Source – co to jest, definicja
- Organiczne wyniki Google (inaczej bezpłatne, naturalne), Ruch organiczny
-
p
- SEA (Search Engine Advertising) – co to jest, definicja
- Page rank – co to jest, definicja
- PPC (ang. Pay Per Click) – co to jest, definicja
- Przekierowanie 302 – co to jest, definicja
- Przekierowanie 301 – co to jest, definicja
- Personalizacja wyników wyszukiwania – co to jest, definicja
- Partial match anchor – co to jest, definicja
- Presell pages – co to jest, definicja
- Pingwin Google – co to jest, definicja
- Pingowanie – co to jest, definicja
- Pozycjonowanie (ang. SEO) – co to jest, definicja
- PLA (ang. Product Listing Ads) – co to jest, definicja
- Performance marketing – co to jest, definicja
- Adsense – co to jest, definicja