fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Konwersja w Google Ads, czyli co to?

Na czym polega Konwersja w Google Ads?

Definicja

Konwersja w Google Ads to działania, które podejmuje dany użytkownik. Są to interakcje podjęte na skutek kliknięcia w reklamę Google Ads. Konwersją mogą być różne działania, które także pozwalają sprawdzić skuteczność prowadzonych kampanii reklamowych.

3 ciekawostki o konwersji Google Ads

1. Rodzaje konwersji Google Ads

Konwersja jako zdarzenie może mieć kilka form. Wszystko zależy od tego, jakiego rodzaju prowadzone są działania reklamowe. Najczęściej wyróżnia się:

  • dokonanie zakupu,
  • zapisanie się do newslettera,
  • wypełnienie formularza kontaktowego,
  • założenie konta,
  • kontakt mailowy lub telefoniczny,
  • rezerwacja noclegu,
  • zarezerwowanie terminu wykonania usługi.

Dodatkowo konwersje Google Ads mogą mieć formę dodania produktu do koszyka, czy też przeglądania kolejnych podstron witryny.

2. Zwiększanie konwersji Google Ads

Aby zwiększyć konwersję i zachęcić użytkowników do interakcji, konieczne jest opracowanie odpowiedniej strategii kampanii promocyjnej. Do najważniejszych zasad należy:

  • precyzyjne określenie grupy docelowej,
  • dostosowanie formy przekazu do grupy docelowej,
  • używanie właściwych słów kluczowych,
  • ciekawa i atrakcyjna wizualnie lub graficznie treść,
  • różnorodne kanały komunikacji,
  • wykorzystanie mediów społecznościowych.

Ponadto na zwiększenie konwersji ma także wpływ strona internetowa, do której zostanie przekierowany użytkownik. Powinna być czytelna, intuicyjna, a także przyjemna w odbiorze wizualnym, aby zachęcić do pozostania na niej.

3. Wskaźniki konwersji

Konwersję Google Ads można mierzyć przy pomocy kilku wskaźników. Do najpopularniejszych zalicza się:

  • koszt konwersji, czyli średni koszt zdobycia jednej konwersji,
  • współczynnik konwersji – określa procent użytkowników w stosunku do liczby kliknięć w reklamę, którzy dokonali konwersji,
  • wartość konwersji – wskaźnik ten określa, ile jest wart każdy ze zrealizowanych celów.

Powyższe wskaźniki pozwalają na skuteczną optymalizację kampanii, a przez to na osiąganie lepszych wyników.