słownik pojęć marketingowych
Newsletter – co to jest, definicja
Newsletter – definicja. Co to jest?

Cykl regularnie wysyłanych e-maili mających za zadanie informowanie klienta o wszelkiego rodzaju nowościach. Najczęściej znajdują się w nich informacje o rabatach, promocjach oraz innego rodzaju okazjach, mających na celu zachęcenie do zrobienia zakupów. Podają także dane dotyczącego najnowszych produktów lub elementów pojawiających się na witrynie, na przykład nowych wpisach blogowych. Aby go otrzymywać, klient musi wyrazić zgodę na jego otrzymywanie, którą zawsze może cofnąć – właśnie to odróżnia newsletter od spamu. Zazwyczaj jest on także bardziej osobisty od masowych i losowych wiadomości, a do tego zawiera rzetelniejsze informacje.
Czym powinien wyróżniać się dobry newsletter?
Cykliczne wiadomości mają za zadanie utrzymanie dotychczasowych klientów i przyciągnięcie nowych. Warto zatem pamiętać o chwytliwych tytułach i zakończeniu, które zachęci do zakupów, najlepiej takim zawierającym call-to-action. W newsletterze powinny pojawić się grafiki, jednak najlepiej, aby nie stanowiły one całości – zdecydowanie lepszym wyborem będzie postawienie na balans między tekstem a obrazem.
-
k
- KPI – (ang. Key Performance Indicator) – co to jest, definicja
- Konwersja, Współczynnik konwersji, Optymalizacja Konwersji – co to jest
- Komenda cache – co to jest, definicja
- Kliknięcie – co to jest, definicja
- Keyword stuffing – co to jest, definicja
- Keyword density – co to jest, definicja
- Katalog stron – co to jest, definicja
- Karty rozszerzone – co to jest, definicja
-
l
- LTV (ang. Lifetime value) – co to jest, definicja
- Long tail (długi ogon) – co to jest, definicja
- Linkowanie (ang. Link building), backlink – co to jest, definicja
- Linki sponsorowane – co to jest, definicja
- Linki naturalne – co to jest, definicja
- Link profile – co to jest, definicja
- Link baiting – co to jest, definicja
- Landing page – co to jest, definicja
-
m
- Mobile Friendly Test – co to jest, definicja
- Meta keywords – co to jest, definicja
- Merchant Center – co to jest, definicja
- Mikroformaty – co to jest, definicja
- Metatag robots – co to jest, definicja
- Metatag description – co to jest, definicja
- Marker danych – co to jest, definicja
- Meta tagi – co to jest, definicja
- Media społecznościowe – co to jest, definicja
- Marketing mobilny – co to jest, definicja
- Marketing automation – co to jest, definicja
- n
-
O
- Organiczne wyniki Google (inaczej bezpłatne, naturalne), Ruch organiczny
- Organic traffic – co to jest, definicja
- Optymalizacja pod wyszukiwarki – co to jest, definicja
- Outbound marketing – co to jest, definicja
- Open Source – co to jest, definicja
- Organiczne wyniki Google (inaczej bezpłatne, naturalne), Ruch organiczny
-
p
- SEA (Search Engine Advertising) – co to jest, definicja
- Page rank – co to jest, definicja
- PPC (ang. Pay Per Click) – co to jest, definicja
- Przekierowanie 302 – co to jest, definicja
- Przekierowanie 301 – co to jest, definicja
- Personalizacja wyników wyszukiwania – co to jest, definicja
- Partial match anchor – co to jest, definicja
- Presell pages – co to jest, definicja
- Pingwin Google – co to jest, definicja
- Pingowanie – co to jest, definicja
- Pozycjonowanie (ang. SEO) – co to jest, definicja
- PLA (ang. Product Listing Ads) – co to jest, definicja
- Performance marketing – co to jest, definicja
- Adsense – co to jest, definicja