Cykl regularnie wysyłanych e-maili mających za zadanie informowanie klienta o wszelkiego rodzaju nowościach. Najczęściej znajdują się w nich informacje o rabatach, promocjach oraz innego rodzaju okazjach, mających na celu zachęcenie do zrobienia zakupów. Podają także dane dotyczącego najnowszych produktów lub elementów pojawiających się na witrynie, na przykład nowych wpisach blogowych. Aby go otrzymywać, klient musi wyrazić zgodę na jego otrzymywanie, którą zawsze może cofnąć – właśnie to odróżnia newsletter od spamu. Zazwyczaj jest on także bardziej osobisty od masowych i losowych wiadomości, a do tego zawiera rzetelniejsze informacje.
Czym powinien wyróżniać się dobry newsletter?
Cykliczne wiadomości mają za zadanie utrzymanie dotychczasowych klientów i przyciągnięcie nowych. Warto zatem pamiętać o chwytliwych tytułach i zakończeniu, które zachęci do zakupów, najlepiej takim zawierającym call-to-action. W newsletterze powinny pojawić się grafiki, jednak najlepiej, aby nie stanowiły one całości – zdecydowanie lepszym wyborem będzie postawienie na balans między tekstem a obrazem.
- Karty rozszerzone
- Katalog stron
- Keyword density
- Keyword stuffing
- Kliknięcie
- Komenda cache
- Konwersja, Współczynnik konwersji, Optymalizacja Konwersji - co to jest
- KPI – (ang. Key Performance Indicator)
- Landing page
- Link baiting
- Link profile
- Linki naturalne
- Linki sponsorowane
- Linkowanie (ang. Link building), backlink
- Long tail (długi ogon)
- LTV (ang. Lifetime value)
- Marketing automation
- Marketing mobilny
- Media społecznościowe
- Meta tagi
- Marker danych
- Metatag description
- Metatag robots
- Mikroformaty
- Merchant Center
- Meta Keywords
- Mobile Friendly Test
- Organiczne wyniki Google (inaczej bezpłatne, naturalne), Ruch organiczny
- Open Source
- Outbound Marketing
- Optymalizacja pod wyszukiwarki
- Organic Traffic
- Performance marketing
- PLA (ang. Product Listing Ads)
- Pozycjonowanie (ang. SEO)
- PPC (ang. Pay Per Click)
- Page Rank
- Pingowanie
- Pingwin Google
- Pressel Pages
- Partial Match Anchor
- Personalizacja wyników wyszukiwania
- Przekierowanie 301
- Przekierowanie 302