Cykl regularnie wysyłanych e-maili mających za zadanie informowanie klienta o wszelkiego rodzaju nowościach. Najczęściej znajdują się w nich informacje o rabatach, promocjach oraz innego rodzaju okazjach, mających na celu zachęcenie do zrobienia zakupów. Podają także dane dotyczącego najnowszych produktów lub elementów pojawiających się na witrynie, na przykład nowych wpisach blogowych. Aby go otrzymywać, klient musi wyrazić zgodę na jego otrzymywanie, którą zawsze może cofnąć – właśnie to odróżnia newsletter od spamu. Zazwyczaj jest on także bardziej osobisty od masowych i losowych wiadomości, a do tego zawiera rzetelniejsze informacje.

Czym powinien wyróżniać się dobry newsletter?

Cykliczne wiadomości mają za zadanie utrzymanie dotychczasowych klientów i przyciągnięcie nowych. Warto zatem pamiętać o chwytliwych tytułach i zakończeniu, które zachęci do zakupów, najlepiej takim zawierającym call-to-action. W newsletterze powinny pojawić się grafiki, jednak najlepiej, aby nie stanowiły one całości – zdecydowanie lepszym wyborem będzie postawienie na balans między tekstem a obrazem.