Inaczej rich cards. Jeden z trzech sposobów przedstawiania informacji przez wyszukiwarkę Google, oprócz wyników standardowych i opisów rozszerzonych. Karty rozszerzone są bardziej widoczne i opatrzone dużymi grafikami. Mogą być one pojedyncze lub wyświetlane w formie pokazu slajdów.
Opcja ta została wprowadzona przez Google w 2016 roku i od razu zdobyła popularność. Karty rozszerzone pojawiają się u szczytu karty z wynikami wyszukiwań i przyciągają uwagę użytkowników, co może przełożyć się na wyższy współczynnik odwiedzin i konwersji.
Jak wprowadzić karty rozszerzone?
Rich cards to świetny sposób na wyróżnienie się w wynikach wyszukiwania. Podobnie jak opisy rozszerzone (inaczej rich snippets), karty rozszerzone tworzone są automatycznie przez roboty wyszukiwarki na podstawie danych strukturalnych umieszczonych w kodzie strony.
Przy ich implementowaniu należy wybrać rodzaj karty, w ramach której będą prezentowane dane. Warto pamiętać, że dobrze wprowadzone dane strukturalne mogą przełożyć się pozytywnie na pozycję witryny w wyszukiwarce, ponieważ ułatwiają algorytmom rozpoznawanie wartościowych informacji.
- GDN (Google Display Network)
- Geolokalizacja google (geotargeting)
- Google Analytics
- Google Merchant Centre (Centrum Sprzedawców Google)
- Google Mobile Speed Update
- Google Moja Firma (Google for Business)
- Search Console (Google Search Console)
- Graf wiedzy
- gTLD
- GTMetrics
- Karty rozszerzone
- Katalog stron
- Keyword density
- Keyword stuffing
- Kliknięcie
- Komenda cache
- Konwersja, Współczynnik konwersji, Optymalizacja Konwersji - co to jest
- KPI – (ang. Key Performance Indicator)
- Landing page
- Link baiting
- Link profile
- Linki naturalne
- Linki sponsorowane
- Linkowanie (ang. Link building), backlink
- Long tail (długi ogon)
- LTV (ang. Lifetime value)
- Marketing automation
- Marketing mobilny
- Media społecznościowe
- Meta tagi
- Marker danych
- Metatag description
- Metatag robots
- Mikroformaty
- Merchant Center
- Meta Keywords
- Mobile Friendly Test