Inaczej rich cards. Jeden z trzech sposobów przedstawiania informacji przez wyszukiwarkę Google, oprócz wyników standardowych i opisów rozszerzonych. Karty rozszerzone są bardziej widoczne i opatrzone dużymi grafikami. Mogą być one pojedyncze lub wyświetlane w formie pokazu slajdów.

Opcja ta została wprowadzona przez Google w 2016 roku i od razu zdobyła popularność. Karty rozszerzone pojawiają się u szczytu karty z wynikami wyszukiwań i przyciągają uwagę użytkowników, co może przełożyć się na wyższy współczynnik odwiedzin i konwersji.

Jak wprowadzić karty rozszerzone?

Rich cards to świetny sposób na wyróżnienie się w wynikach wyszukiwania. Podobnie jak opisy rozszerzone (inaczej rich snippets), karty rozszerzone tworzone są automatycznie przez roboty wyszukiwarki na podstawie danych strukturalnych umieszczonych w kodzie strony.

Przy ich implementowaniu należy wybrać rodzaj karty, w ramach której będą prezentowane dane. Warto pamiętać, że dobrze wprowadzone dane strukturalne mogą przełożyć się pozytywnie na pozycję witryny w wyszukiwarce, ponieważ ułatwiają algorytmom rozpoznawanie wartościowych informacji.