Opisy i tytuły stron internetowych przeznaczone do odczytu przez roboty wyszukiwarki Google to meta tagi. Znaczniki te mają duży wpływ na pozycjonowanie witryny, a ich odpowiedni dobór pozytywnie wpływa na podniesienie pozycji w wynikach wyszukiwania. Meta-title oraz meta-description to elementy, które są podstawowymi elementami budowy skutecznej strategii SEO. Są one zawarte w sekcji nagłówkowej
kodu HTML serwisu www. Powinny być nasycone słowami kluczowymi oraz stanowić skuteczne CTA.Czym jest tag meta title?
Znacznik meta title to tag oznaczający tytuł strony internetowej, który jest odczytywany przez boty wyszukiwarki i wyświetlany w wynikach wyszukiwania. Nie ma on dużego wpływu na pozycję w rezultatach na określone zapytania. Stanowi jednak bardzo ważny czynnik przekładający się na klikalność danego wyniku. Z tego powodu musi być stworzony zgodnie z zasadami budowy skutecznych Call-To-Action.
Co to są i jaka jest rola tagów meta description?
Zawarte w sekcji nagłówkowej tagi meta description, służą do opisu zawartości serwisu internetowego. Zazwyczaj mają długość ok. 150 zzs i zawierają zarówno określone słowa kluczowej, jak i treść zachęcającą do kliknięcia linku w wynikach wyszukiwania Google.
Jak tworzyć dobre tagi meta description?
Tworzenie meta description wymaga stosowania kilku ważnych zasad. O czym należy pamiętać, budując tagi opisujące zawartość strony www?
- Przede wszystkim powinny jasno i zwięźle określać, co zawiera dana witryna.
- Treść meta-description musi być przekonująca i spełniać wymogi CTA.
- Długość tekstu nie może przekraczać 150 zzs.
- Opis powinien zawierać również ustalone wcześniej słowa kluczowe.
Treści te są wyświetlane w wynikach wyszukiwania, dlatego należy je tworzyć tak, by rozbudzić ciekawość odbiorcy i zachęcić go do kliknięcia.
- Karty rozszerzone
- Katalog stron
- Keyword density
- Keyword stuffing
- Kliknięcie
- Komenda cache
- Konwersja, Współczynnik konwersji, Optymalizacja Konwersji - co to jest
- KPI – (ang. Key Performance Indicator)
- Landing page
- Link baiting
- Link profile
- Linki naturalne
- Linki sponsorowane
- Linkowanie (ang. Link building), backlink
- Long tail (długi ogon)
- LTV (ang. Lifetime value)
- Marketing automation
- Marketing mobilny
- Media społecznościowe
- Meta tagi
- Marker danych
- Metatag description
- Metatag robots
- Mikroformaty
- Merchant Center
- Meta Keywords
- Mobile Friendly Test
- Organiczne wyniki Google (inaczej bezpłatne, naturalne), Ruch organiczny
- Open Source
- Outbound Marketing
- Optymalizacja pod wyszukiwarki
- Organic Traffic