słownik pojęć marketingowych
Meta tagi – co to jest, definicja
Meta tagi – definicja. Co to jest?

Opisy i tytuły stron internetowych przeznaczone do odczytu przez roboty wyszukiwarki Google to meta tagi. Znaczniki te mają duży wpływ na pozycjonowanie witryny, a ich odpowiedni dobór pozytywnie wpływa na podniesienie pozycji w wynikach wyszukiwania. Meta-title oraz meta-description to elementy, które są podstawowymi elementami budowy skutecznej strategii SEO. Są one zawarte w sekcji nagłówkowej kodu HTML serwisu www. Powinny być nasycone słowami kluczowymi oraz stanowić skuteczne CTA.
Czym jest tag meta title?
Znacznik meta title to tag oznaczający tytuł strony internetowej, który jest odczytywany przez boty wyszukiwarki i wyświetlany w wynikach wyszukiwania. Nie ma on dużego wpływu na pozycję w rezultatach na określone zapytania. Stanowi jednak bardzo ważny czynnik przekładający się na klikalność danego wyniku. Z tego powodu musi być stworzony zgodnie z zasadami budowy skutecznych Call-To-Action.
Co to są i jaka jest rola tagów meta description?
Zawarte w sekcji nagłówkowej tagi meta description, służą do opisu zawartości serwisu internetowego. Zazwyczaj mają długość ok. 150 zzs i zawierają zarówno określone słowa kluczowej, jak i treść zachęcającą do kliknięcia linku w wynikach wyszukiwania Google.
Jak tworzyć dobre tagi meta description?
Tworzenie meta description wymaga stosowania kilku ważnych zasad. O czym należy pamiętać, budując tagi opisujące zawartość strony www?
- Przede wszystkim powinny jasno i zwięźle określać, co zawiera dana witryna.
- Treść meta-description musi być przekonująca i spełniać wymogi CTA.
- Długość tekstu nie może przekraczać 150 zzs.
- Opis powinien zawierać również ustalone wcześniej słowa kluczowe.
Treści te są wyświetlane w wynikach wyszukiwania, dlatego należy je tworzyć tak, by rozbudzić ciekawość odbiorcy i zachęcić go do kliknięcia.
-
k
- KPI – (ang. Key Performance Indicator) – co to jest, definicja
- Konwersja, Współczynnik konwersji, Optymalizacja Konwersji – co to jest
- Komenda cache – co to jest, definicja
- Kliknięcie – co to jest, definicja
- Keyword stuffing – co to jest, definicja
- Keyword density – co to jest, definicja
- Katalog stron – co to jest, definicja
- Karty rozszerzone – co to jest, definicja
-
l
- LTV (ang. Lifetime value) – co to jest, definicja
- Long tail (długi ogon) – co to jest, definicja
- Linkowanie (ang. Link building), backlink – co to jest, definicja
- Linki sponsorowane – co to jest, definicja
- Linki naturalne – co to jest, definicja
- Link profile – co to jest, definicja
- Link baiting – co to jest, definicja
- Landing page – co to jest, definicja
-
m
- Mobile Friendly Test – co to jest, definicja
- Meta keywords – co to jest, definicja
- Merchant Center – co to jest, definicja
- Mikroformaty – co to jest, definicja
- Metatag robots – co to jest, definicja
- Metatag description – co to jest, definicja
- Marker danych – co to jest, definicja
- Meta tagi – co to jest, definicja
- Media społecznościowe – co to jest, definicja
- Marketing mobilny – co to jest, definicja
- Marketing automation – co to jest, definicja
- n
-
O
- Organiczne wyniki Google (inaczej bezpłatne, naturalne), Ruch organiczny
- Organic traffic – co to jest, definicja
- Optymalizacja pod wyszukiwarki – co to jest, definicja
- Outbound marketing – co to jest, definicja
- Open Source – co to jest, definicja
- Organiczne wyniki Google (inaczej bezpłatne, naturalne), Ruch organiczny
-
p
- SEA (Search Engine Advertising) – co to jest, definicja
- Page rank – co to jest, definicja
- PPC (ang. Pay Per Click) – co to jest, definicja
- Przekierowanie 302 – co to jest, definicja
- Przekierowanie 301 – co to jest, definicja
- Personalizacja wyników wyszukiwania – co to jest, definicja
- Partial match anchor – co to jest, definicja
- Presell pages – co to jest, definicja
- Pingwin Google – co to jest, definicja
- Pingowanie – co to jest, definicja
- Pozycjonowanie (ang. SEO) – co to jest, definicja
- PLA (ang. Product Listing Ads) – co to jest, definicja
- Performance marketing – co to jest, definicja
- Adsense – co to jest, definicja