fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Konwersja mailingu, czyli co to?

Na czym polega Konwersja mailingu?

Definicja

Mailing to jedna z form reklamy, która pozwala na dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów. Z kolei konwersja mailingu to proces zmiany subskrybentów uzyskanych z mailingu w klientów. Dodatkowo konwersja mailingu mierzy także skuteczność kampanii email marketingowych.

3 ciekawostki o konwersji mailingu

1. Zwiększanie konwersji mailingu

Chcąc pozyskać więcej klientów w ramach prowadzonej kampanii mailingowej, można posłużyć się kilkoma metodami. Do tych najbardziej skutecznych zalicza się między innymi:

  • dostarczenie wartościowych treści, które zainteresują subskrybentów,
  • stosowanie techniki call to action, czyli wezwania do działania poprzez umieszczenie przykładowo przycisku Kup teraz,
  • wprowadzanie zmian w wyglądzie i treści nagłówków i głównego tekstu newslettera by sprawdzić, które wpływają na wzrost konwersji,
  • personalizacja wysyłanych treści przykładowo poprzez użycie imienia subskrybenta.

Oczywiście przed rozpoczęciem mailingu należy dokładnie przemyśleć treść, którą chce się przekazać, zadbać o jej atrakcyjność, rzetelność, ale też i kierować do odpowiedniej grupy odbiorców.

2. Co wpływa na konwersję mailingu?

Tworząc treść mailingu, należy zwrócić uwagę na sposób zwracania się do użytkowników, a także tytuł maila. To w głównej mierze on wpływa na decyzję, czy dana osoba otworzy i przeczyta wiadomość. Ponadto wygląd samego maila także powinien być atrakcyjny graficznie i wizualnie, aby przyciągać uwagę. Oczywiście nie oznacza to dużej czcionki, czy też jaskrawych kolorów.

Aby konwersja mailingowa przyniosła zamierzony efekt, trzeba także zadbać o stronę internetową, do której zawarty jest w treści maila link przekierowujący. Powinna być przejrzysta i intuicyjna, aby odwiedzający ją użytkownicy szybko znaleźli potrzebujące informacje.

3. Zalety zwiększenia konwersji mailingu

Przede wszystkim dobrze przeprowadzona kampania mailingowa zwiększa konwersję. Ta z kolei oznacza wzrost klientów, czyli osób, które poprzez otrzymany email zdecydowały się na zakup produktu lub skorzystanie usługi. Ponadto konwersja marketingu pozwala zwiększyć rozpoznawalność, zbudować społeczność zainteresowaną ofertą danej firmy oraz przedstawiać firmę, jako specjalistę w danej branży.