Usługa udostępniania zasobów serwerowych. Korzystają z niej właściciele stron internetowych, nie dysponujący własnymi serwerowaniami. W ramach usługi hostingowej dostawca udostępnia klientowi określoną objętość dysku twardego i danych, które mogą być przesłane za pośrednictwem łącz internetowych serwerowni. Zakres uzupełniających usług może różnić się w zależności od dostawcy.
Większość z nich zapewnia swoim klientom obsługę połączenia internetowego i serwera, ochronę serwerów i danych, a także obsługę bieżących problemów. Wybierając hosting, warto zwrócić również uwagę na częstotliwość wykonywania automatycznej kopii zapasowej plików. W ramach tej usługi można wyróżnić hosting dzielony, serwer dedykowany, serwer w chmurze, i VPS (virtual private server.
Jaki wpływ na SEO ma wybór hostingu?
Hosting zdecydowanie ma wpływ na pozycjonowanie strony w wyszukiwarce. Wpływać mogą na nie najróżniejsze zmienne: szybkość dysku, wersje oprogramowania i jego konfiguracja, obecność filtrów antyspam, szybkość łącza, częstotliwość wykonywania kopii zapasowej, a także konfiguracja certyfikatu SSL, którego brak całkowicie eliminuje stronę z wyników wyszukiwania.
- GDN (Google Display Network)
- Geolokalizacja google (geotargeting)
- Google Analytics
- Google Merchant Centre (Centrum Sprzedawców Google)
- Google Mobile Speed Update
- Google Moja Firma (Google for Business)
- Search Console (Google Search Console)
- Graf wiedzy
- gTLD
- GTMetrics
- Karty rozszerzone
- Katalog stron
- Keyword density
- Keyword stuffing
- Kliknięcie
- Komenda cache
- Konwersja, Współczynnik konwersji, Optymalizacja Konwersji - co to jest
- KPI – (ang. Key Performance Indicator)